skj0000 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg trenger råd til flaching og overklokking. Jeg skal også kjøpe TwinMOS 512 MB ram. Hvor mye kan jeg overklokke uten å være at det kan skje noe fare?? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Nøyaktig det samme oppsettet som jeg har med vannkjøling. Vet ikke hvor mye andre kan overklokke dette med, men min erfaring er ikke spesielt imponerende. Klarer maks 1980Mhz på dette oppsettet. Alt ovenfor der resulterte i feil ved Prime95 og ved større klokking så førte det til resetting av cmos for å få start på maskinen igjen. Nå er jeg ingen ekspert da, men jeg fikk hjelp av byggeren på dette og jeg slo meg til ro med 1980Mhz da dette var det beste resultatet jeg kunne få , og ha en stabil pc. (som betyr mer for meg enn noen få Mhz). Kommer sannsynligvis til å bytte ut hk med NF7-V2 ettersom det har fått temmelig gode referanser angående overklokking. Eller noe annet.....ser hva som "river" når det nærmer seg bestilling. Når det gjelder cpu'en så kommer det sikkert litt ann på steppingen til denne også. jeg har en kompis som skal oppgradere snart så da tenkte jeg å gi ham min og ta den nye xp2500 og se om det hjelper. Kommer da til å sammenligne steppingen på disse for og så sammenligne resultater. Lykke til Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å få tak i en brukt xp2500 som ikke har låst multiplier, alle de som selges i dag over disk så vidt jeg vet har den låst. Ulåst multiplieren er kjekt når cpu en ikke takler mer men hovedkort gjør, de fleste nforce 2 kort av nyere dato takler en fsb på 200mhz. Da kan du senke multiplier på cpu for lavere klokkehastighet og så øke fsb for å komme videre, hvis du skjønner hva jeg mener. Hastigheten på en cpu regnes ut på følgende måte: Multiplier x Fsb, på en xp 2500 så er multiplier 11 og fsb er 166, så kan du regne ut hastigheten på cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå