HeatSinke Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 System: Athlon T-Bird 1400MHz (ikke oc) Enermax Whisper 350W PSU EKL PAPST Kjøleribbe AOPEN HQ8 kasse T-Birden min har alltid vært litt varm, dvs rundt 55-56 grader idle. Men etter at jeg byttet ut globalwin heatsinken min med en EKL Papst vifte har den begynt å idle på 62-63(!) grader. Prøvde å bytte tilbake til globalwin'en, men tempen forble den samme. Har renset prosessor og kjøleribbe hver gang jeg byttet. Har ikke smørt for tykt på med pasta heller (tror jeg).. hva kan ha skjedd? Skal uansett skaffe meg en Silent Viking så fort mocroplex får inn et nytt parti. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Sånn som jeg ser det så er det to veldig sannsynlige muligheter: 1: Hovedkortet ditt måler feil. Kjøp en ekstern måler. Guide til montering av denne finner du her på overklokking.no (leit sjæl, jeg er lat :smile: ) 2: Du sier ikke noe om case temp. Heller ikke noe om du har noe kabinettvifter. Hvis du ikke har kabinettvifter kan du prøve å ta av sida på kabinettet, og se om det blir stor forskjell da. Blir det det, burde du kjøpe noen kabinettvifter. Lenke til kommentar
HeatSinke Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Takker for svar. Case tempen ligger jamnt på 36 grader. Er ikke en relativ tempratur på ~28 grader litt mye? Skal freista å ta av lokket. har Forsåvidt en kabinettvifte allerede (enermaxen har to vifter...) Lenke til kommentar
blackice Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Quote: HeatSinke skrev (2002-03-11 20:13):Takker for svar. Case tempen ligger jamnt på 36 grader. Er ikke en relativ tempratur på ~28 grader litt mye? Skal freista å ta av lokket. har Forsåvidt en kabinettvifte allerede (enermaxen har to vifter...) case temp på 36grader er mye, under slike forhold er det vanskelig å klare å holde en amd kald :smile: hvis du hadde senket kabinett temp fra 36 til 24-25 så ville du hatt en cpu temp som ligger rundt 10grader kalderer, så jeg ville helt klart ha invistert litt på det :smile: Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Det er derfor man kjøper papst :razz: Min T-bird 1200 som kjører på 1400 holder 30 grader idle.. 35 grader etter CS. Husker ikke casetemp, men har en bråkete 80 mm som trekker ut rett ovenfor CPUen... Det er en dårlig 80 mm som fulgte kabinettet som trekker inn. Jeg har en standard Coolermaster ribbe med Black Delta 6800 vifte.. Den er planslipt og jeg bruker arctic silver 3. :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå