Gå til innhold

Knopix Linux

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å kjøre en Live-on-cd linux med Knopix Linux, men under loadinga så får jeg opp en feilmelding "Autoscan seem to hang"(skal sjekke om det er riktig), så laster den videre og skriver at den ikke finner noe et par(mange) ganger i en så forykende fart at jeg ikke klarer å se hva som står (tror det står noe med USB), så tøffer den videre, så kommer jeg inn etterhvert, men musa kan ikke brukes og det virker ikke som den oppfatter noe fra tastaturet heller, det gikk hos en kompis av meg. Det står foresten en ting om at jeg må instille BIOSen min, men jeg vet ikke hva det er jeg skal instille. Håper bare noen kan finne ut hva feilen er.

Noen spec på pcen min:

CPU: AMD Athlon 1,2 GHz

RAM: 256 (noe sansynligvis SDRAM) MB

(si ifra hvis mer trengs)

EDIT: Klarte å kjøre det i en slags "safe modus".

Endret av TPH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det her kommer litt offtopic, men er knoppix noe bra?

hvordan er den? noen som bruker den? osv.

Hadde vært kult med litt info fra de som bruker den, eller har prøvd den.

Knoppix er kjempebra. Du kan jo kjøre det rett fra cd eller instalere det. Hvis du instalerer så får du jo med apt-get pakkesystem som er ett veldig bra pakkesystem (debian). PLuss at du slipper tull med konfiguering av X o.s.v. med Knoppix...

Lenke til kommentar

Knoppix er kjempebra. Du kan jo kjøre det rett fra cd eller instalere det. Hvis du instalerer så får du jo med apt-get pakkesystem som er ett veldig bra pakkesystem (debian). PLuss at du slipper tull med konfiguering av X o.s.v. med Knoppix...

hvis du kjører den rett fra cd. hvordan er det med hardware da? kommer du inn i X om du kjører rett fra cd?

Lenke til kommentar

hvis du kjører den rett fra cd. hvordan er det med hardware da? kommer du inn i X om du kjører rett fra cd?

Jepp!

Knoppix har støtte for en god del hardware, har kjørt det på mange pc'er uten noe form for problemer. Litt begrensa for hva du kan gjøre da, siden du ikke kan instalere all verden. Men wine og slikt er jo i Knoppix fra før :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...