-kga- Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har hørt at en kan ta lastebil lappen og noen adre lapper i militæret gratis. Er det fakta? Hvis det går ann, kan jeg da ta vanlig bil lappen i militæret? Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Når jeg var i militæret for noen år siden, fikk vi beskjed om at vi kunne få støtte til lappen for forskjellige kjøretøy, men kun om vi kunne dokumentere at vi fikk jobb om vi hadde lappen. Noe måtte vi betale selv den gang. idag vet jeg ikke helt hvordan det er. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Du treng å få noken til å skrive ut ein attetest på at du kan få jobb visst du har lappen. Det er heilt sikkert noken du kjenner som annsetter folk til småjobber der du må ha lappen. (Dette burde ikkje være noke problem sidan arbeidsgiver ikkje er forplikkta til å gi deg jobb sjølv om han skriver under på at du kan få jobb). Så er det berre å ta med seg den attesten til opplæringskontoret så ordner De resten. Du må sikkert betale oppkjøyringa sjølv men det trur eg er alt. Berre pass på at du ikkje får ei tjeneste med mykkje vakter og turnus, då blir det vanskeleg for deg å få med deg undervisninga. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Når det gjelder lastebil og busslappen tror jeg du må "bevise" at du trenger den. Men det er som nevnt bare å få en arbeidsgiver til å skrive det. Billappen kan du få få full støtte til (utenom teoriprøve og oppkjøring) uavhengig om du trenger den eller ikke. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Veit ikkje korleis det er no når dei nesten ikkje tek inn folk i militæret lenger, men der eg var inne i -96 var det så mange som søkte at berre halvparten fekk opplæring, sjølv om dei hadde attest frå arbeidsgjevar. Men om du kjem gjennom loddtrekkinga så er det eit godt tilbod. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det er vanskelig å få lappen gratis uten å ha en sikker jobb etterpå innen det yrket. En kar på rommet mitt ble nekta å ta lastebilsertifikat, han hadde tenkt å bruke det til å kjøre på gården deres hjemme, siden de drev endel kjøring med tungt utstyr. Fikk blankt avslag, må være i jobbsammenheng med underskrift fra fremtidig arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå