Gå til innhold

Trenger litt info om hovedkort, chipsets og prosessorer.

Anbefalte innlegg

OK... Har lusket rundt på forumet uten særlig hell, så jeg startet like godt min egen thread jeg.

Jeg vurderer å oppgradere (sjokk...) men jeg skal kanskje i militæret til høsten, så foreløpig er at bare planlegging. Jeg har sett meg ut en P4, men ikke noen hastighet ennå.

Det jeg lurer litt på er chipsettene. I845/850 og SiS645/650. Hva er forskjellene? Fordeler og ulemper? Prismessig? Overklokkingsvennlig?

Speaking of the devil: hvordan overklokker man P4 prosessorene? Kun FSB? Er mulitplieren låst som på AMD Athlon cpu'ene? Evt. andre løsninger jeg ikke har hørt om?

Så HK... Hvilke merker er sterke på de forskjellige chipsettene? Raid, USB 2.0 støtte, overklokkingsvennlig, type RAM (NoName, merket, superduper-originalRAM-som-koster-flesk?), etc...

Hvordan ser fremtiden ut egentlig? Hva kommer nå? Nye chipsets, cpu'er og HK? Noen meninger om hva som er verdt å vente på?

Håper noen gidder ta seg tid til å svare på noen av problemstillingene mine, og vil bare si takk til dere som gidder på forhånd.

Lykke Til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...