Gå til innhold

Min prosessor går treigere når den klokkes


DarkStarr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tull og tøys! Bare klokk, men sørg for god kjøling. Bruk feks kjølepasta mellom cpu og kjøleribbe.

Såvidt jeg vet reduseres ikke ytelsen jo varmere cpu blir, men du kan oppleve at pcen "klikker" mye når cpu blir for varm. Da har du klokket for mye i forhold til det "kjøleutstyret" du har og bør sette ned hastigheten igjen.

Lenke til kommentar

psilocybe,du formulerer vel kanskje svaret ditt litt dårlig,en prossesor taper jo ikke ytelse uansett når den blir varmere,jeg mener du vil nok ikke se noe ytelsestap mellom f.eks 35-55 grader,men hvis prossesoren blir for varm er det vel kanskje noe annet.

 

Edit: Tag

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar
psilocybe Skrevet 26/01/2004 : 00:16      QUOTE (lodott @ 26/01/2004 : 00:04)  Såvidt jeg vet reduseres ikke ytelsen jo varmere cpu blir      Nei, elektronikk stortrives rundt kokepunktet, ikke sant?

 

Må nok si meg enig med lodott. En varm cpu blir i først og fremst ustabil.

Endret av GulliveR
Lenke til kommentar
Pcen min blir treigere når den klokkes jeg klokker den fra 1,6 GHz @ 1,7 GHz (1900+ @ 2000+)

XP2000 går på 1.67GHz, mens XP2100 går på 1.70 GHz, så du har faktisk klokket til XP2100 hastighet. Et tips-sjekk om kjølingen din takler overklokkingen, FØR du begynner å klokke :yes:

Lenke til kommentar

Ein CPU er som dei fleste komponenter, den liker seg best kjølig.

 

Når ein CPU blir varmere blir sjangsene større for ustabilitet. Det er jo heile poenget med kraftige vifter at tempen skal halde seg låg sjølv med klokking.

 

Dei fleste som klokker merker ikkje noko forskjell bortsett frå 3dmark, aquamark osv...

Lenke til kommentar

Det er sjeldent eg ser personer som har konkrete episoder der de har merket ytelseforskjell i vanlig bruk på ein PC. Alle poster 3dmark resultat.

 

Det kjølingen er laget til å halde betyr ikkje at den held tempen på ein betryggande temperatur ved overklokking.

 

ein XP3200 er ikkje ein overklokka XP2500. Så du vil få forskjellige temperaturer om du klokker ein XP2500 til 32 og kjører ein 3200 på default speed.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...