Gå til innhold

Aldersforskjell - den evige diskusjon

darkness|

Anbefalte innlegg

Med trygghet mener jeg:

* Økonomisk trygghet

* Trygghet i form av at personen er sikker på seg selv

* Trygghet i form av at personen vet hvordan man håndterer problemer

og situasjoner som kan komme opp

* Trygghet fysisk

Jeg mente ikke +10-20 år - Mer det at gutten er over 20 år

Jeg er som sagt 18 selv

Med modenhet mener jeg noelunde det samme som med trygghet. At personen er sikker på seg selv, ikke oppfører seg barnslig i bestemte situasjoner, vet hvordan man skal behandle andre personer - inkludert meg som kjæreste.

Greit nok, en gutt på 17 år kan være relativt moden - men han har mest sannsynlig ikke levd og opplevd så mye som en gutt på f.eks 23. Det er ikke til å komme bort i fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jenter vil vel være sammen med elre gutter fordi gutter er barnslige. Jeg innrømmer det gjerne, jeg er barnslig. Kan more meg fryktelig. Pondus er favorittegneserie. Det er alltid gøy å leke med bil. Kjøre moped midt på vinteren er ikke farlig, det er en utfordring, morsomt er det også. Hisse opp folk nå og da er også morsomt. Særlig i trafikken (kan stikke av :p) Amerikanske filmer med mye gladvold er herlig.

Hvis noen lurte på det så er jeg 18

Lenke til kommentar

Og gutter liker jenter som er mindre modne enn seg selv? Ikke er trygg, som man kan 'beskytte'?

jeg prøver bare å snu på det du sier.. kanskje derfor jeg ikke liker yngre jenter..

edit: altså jeg liker jenter som er modne og trygge på seg selv..

Endret av Nimzowitsch
Lenke til kommentar
Og gutter liker jenter som er mindre modne enn seg selv? Ikke er trygg, som man kan 'beskytte'?

jeg prøver bare å snu på det du sier.. kanskje derfor jeg ikke liker yngre jenter..

De vil nok ha en jente de kan beskytte. Det er vel en del av urinstiktet til mennene. De må være sterkest fysisk.. Mannen i forholdet :p

Lenke til kommentar

De vil nok ha en jente de kan beskytte. Det er vel en del av urinstiktet til mennene. De må være sterkest fysisk.. Mannen i forholdet :p

Det forklarer 40-åringene som speider etter smårips på barneskolene.

Lenke til kommentar

:blink: ... skal ikke generalisere "menn" litt mer da? Just for teh phun of it? Ikke lat som om du faktisk vet hva "menn" tenker og mener...

Hvorfor skal jeg ikke generalisere dem? Hva annet kan jeg gjøre? Jeg kan ikke snakke for meg selv. Jeg trenger ikke late som jeg faktisk vet hva "menn" tenker og mener. Jeg VET hva mange (i hvert fall en del) tenker og mener. Riktignok vet jeg ikke hva DU tenker og mener, men du er jo en liten gutt :devil:

Lenke til kommentar
Så... jo mer primitiv, jo større aldersforskjell?? :)

Heh.. Vel.. Ok.. la meg putte det på en annen måte.

Menn er ofte litt redd for at damene skal ta helt styring. Mange (men slettes ikke alle) mener også at kvinner ikke hører hjemme i lederstilliger. Dette er ganske absurd egentlig da kvinner er minst like smart og dyktige som menn på de fleste områder.

Men for å ta en problemstilling som appelerer litt mer til deg kanskje - Hva hadde du synes om kjæresten din gikk i full jobb (mens du hadde en deltidstilling og var hjemme og vasket huset), forsørget deg, alltid kjørte bilen mens du satt på, banket opp en fyr som yppet med deg osv osv. ? Hadde ikke du følt deg litt "svak"? Er det ikke et faktum at menn har et behov for føle seg på "topp"?

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Menn er ofte litt redd for at damene skal ta helt styring. Mange (men slettes ikke alle) mener også at kvinner ikke hører hjemme i lederstilliger. Dette er ganske absurd egentlig da kvinner er minst like smart og dyktige som menn på de fleste områder.

Men for å ta en problemstilling som appelerer litt mer til deg kanskje - Hva hadde du synes om kjæresten din gikk i full jobb (mens du hadde en deltidstilling og var hjemme og vasket huset), forsørget deg, alltid kjørte bilen mens du satt på, banket opp en fyr som yppet med deg osv osv. ? Hadde ikke du følt deg litt "svak"? Er det ikke et faktum at menn har et behov for føle seg på "topp"?

Du er her inne på kjønnsrollemønster, og da blir det med en gang generaliseringer de lux.

Jeg har ikke problemer med kvinner som kan ta ledelse og styring, men det du heller til i eksempelet ditt, er personer som skal styre alt.

Det blir for alt-omfattende, og jeg tror ikke kvinner heller ville likt en mann som bestemte alt. I det aller minste ville jeg sett på vedkommende kvinnfolk som svakt og underdannig, og det appellerer ikke til meg.

Selv om jeg selvsagt har lagt merke til menn som kjører på den slags styring, men det er personer jeg ikke ser noe grunnlag for å respektere, da dem ofte har personlige egenskaper som er heller lite sympatiske.

Borderline psykopater, rett ut sagt.

Når det gjelder kvinner i lederstillinger, er min erfaring at dem suger noe helt hemmningsløst f'orjævlig. Dem takler ikke medarbeidersamtaler, det å være diplomatisk, kommunisere ordentlig, men bruker en mengde ufine retoriske grep som "stiller folk til veggs" for å få viljen sin og ikke minst danne et bestemt inntrykk av at deres posisjon er den eneste riktige.

Nei, å ha et kvinnfolk som sjef på en arbeidsplass er det verste jeg vet.

Lenke til kommentar

Primitive menn vil jeg si.. Kvinner skal ikke 'ta helt styringen' heller som du sier.. hørt om å styre ilag? Dette er idealet for meg. Jeg føler meg uvel når jeg forteller folk hva de skal gjøre (f.eks. føler jeg det nesten litt nedverdigende når far min kommanderer moren min ut på kjøkkenet for å hente en kopp kaffe til ham). Men, det er vel kvinner som liker det også.. altså at mannen styrer mer...

Kvinner hører så absolutt hjemme i lederstillinger. Spørsmålet er om de har killer instinktet som man må ha i konkurranse med andre.. jeg tror absolutt kvinner også har dette (bare se på kvinner når det gjelder om å konkurrere om menn f.eks. :) )

Jeg er altså altypisk i ditt syn på menn. Jeg trodde jeg var nokså normal.

Men for å ta en problemstilling som appelerer litt mer til deg kanskje - Hva hadde du synes om kjæresten din gikk i full jobb, forsørget deg, alltid kjørte bilen mens du satt på, banket opp en fyr som yppet med deg osv osv. ? Hadde ikke du følt deg litt "svak"? Er det ikke et faktum at menn har et behov for føle seg på "topp"?

Jeg hadde følt det som et nederlag ikke å jobbe, føler ikke kvinner også det slik? Alltid kjørte bilen har jeg ingen problem med, kvinner er tryggere i trafikken enn menn (se på ulykkestatistikken).

Hadde en kamerat måtte ta en som yppet seg, så ville det selvfølgelig vært et lite nederlag, samme gjelder om det er kjæresten (ser på det som likegyldig hvem det er).. men jeg føler heller ikke noe behov for å være en beskytter for kamerate min, eller kjæresten min (selvfølgelig gjelder ikke det om andre menn prøver sg på henne, da menn som regel er sterkere enn kvinner rent fysisk).

Alle har vel et behov for å føle seg på topp. At man kan ta vare på seg selv. Prøver du å fortelle meg at kvinner ikke føler det, bare menn?

Lenke til kommentar

Vel, dette var bare et eksempel da. Jeg mente det ikke som at damen skulle gjøre alt dette på en gang.. Men hovedeksemplene må vel bli å alltid la damen kjøre (hvorfor er det slik at det nesten alltid er menn som skal kjøre hvis det er et par som skal ut og kjøre?) og det at damen er sterkere fysisk enn deg.

Fysisk trygghet er fint, synes jeg. Jeg er ingen rødstrømpe som skal klare alt selv. Psykisk tror jeg at kvinner ofte er sterkere enn menn - Fysisk er menn med få unntak sterkere enn kvinner. Jeg har ikke noe i mot at det er slik. Det er fysikken som er den største skilnaden mellom menn og kvinner

Lenke til kommentar
Fysisk trygghet er fint, synes jeg. Jeg er ingen rødstrømpe som skal klare alt selv. Psykisk tror jeg at kvinner ofte er sterkere enn menn - Fysisk er menn med få unntak sterkere enn kvinner. Jeg har ikke noe i mot at det er slik. Det er fysikken som er den største skilnaden mellom menn og kvinner

Men jeg skjønner ikke helt sammenhengen med det, og eldre menn. Er vel ikke fysisk en 25 åring er 'tryggere' enn en 18 åring..

poenget i diskusjonen vår var jo jenter og deres preferanse for eldre menn.

Lenke til kommentar

Men jeg skjønner ikke helt sammenhengen med det, og eldre menn. Er vel ikke fysisk en 25 åring er 'tryggere' enn en 18 åring..

poenget i diskusjonen vår var jo jenter og deres preferanse for eldre menn.

Kan i hvertfall være.. Men dette måtte vel hovedsaklig gjelde hvis du skulle velge mellom en 16åring og en 20 åring - kanskje.. Ting skled litt ut her :)

Lenke til kommentar

saa...hmm.. Hvis kvinner er sterkere psykisk enn menn saa hvorfor er det saa mange kvinner som er helt knust og alt sammen da.. hvorfor er det slik i filmer. hvorfor er det slik at jenter alltid blir mye mer knust hvis det skjer noe i livet demmes da..

Jeg kan godt vaere enig i at kvinner lettere begynner og grine ,men det er et par ting som jeg absolutt ikke vil at noen skal ta opp med meg tilstede. Grunnen er den at jeg rett og slett ikke klarer og holde kranen stengt , men dette er ikke emnet som man snakker om til vanlig.

Hvorfor er det saa mange damer som roeyker da.. mener ungdommer. Jeg har gaatt GK elektro og VK1 elektronikk paa Bergen maritime og VK2 service elektronikker pa Aarstad VGS (gaar naa mente jeg) og jeg har aldri vaert i klasse med en som royker. Men ser man paa de damene paa almennfag er det jo tusenvis omtrent som royker. Og her kommer man inn til svake mennesker! De tyr til royken. De klarer ikke og staa imot gruppepresset! Alle vi har klart det..

Saa og si at kvinner er psyisk sterkere enn menn er vell og ta litt i..

Helst saa kan du spesifisere hva du mener med det.

Lenke til kommentar

Jeg mener man ikke kan lage en formel for hvor mye aldersforskjell som er tillatt... Kanskje du må til med logaritmeregning og tredjegradsfunksjoner.

Jeg kjenner par som er jente 17 og gutt 24, og ett hvor gutt er 18 og jente 20...

Det kommer helt an på person til person. Det er veldig mange som er på min alder (20), som jeg synes er for barnslige for meg, og det er mange på 17-18 som er mye mer voksne enn folk som er eldre enn meg.

Alder er bare et tall på hvor mange ganger man har vært på tur rundt sola. Kjærligheten bryr seg ikke om det.

Lenke til kommentar
Jenter vil vel være sammen med elre gutter fordi gutter er barnslige. Jeg innrømmer det gjerne, jeg er barnslig. Kan more meg fryktelig. Pondus er favorittegneserie. Det er alltid gøy å leke med bil. Kjøre moped midt på vinteren er ikke farlig, det er en utfordring, morsomt er det også. Hisse opp folk nå og da er også morsomt. Særlig i trafikken (kan stikke av :p) Amerikanske filmer med mye gladvold er herlig.

Hvis noen lurte på det så er jeg 18

Join teh club!

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Jeg går på VGS - påbygg etter fullført fagbrev.

Selv 21 og de yngste på skolen er 16 - Jeg er ikke vond å be om de oppfører seg som de er litt eldre, og skulle man hatt et forhold til en som er under 18 så vil ikke jeg være en person som kjøper drikke, røyk og kjører de der de vil. Da blir det iallefall mye støy med foreldre, og det vil iallefall være uheldig.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...