Gå til innhold

Aldersforskjell - den evige diskusjon


darkness|

Anbefalte innlegg

det jeg mente med at jenter er mer modne enn gutter ble litt missforstått..

 

jeg tenkte ikke på i den alderen som jeg er nå.. (er 19.) når man er 13-16 eller no så er vanligvis jenter litt mer modene enn en god del av gutta.. jeg sier ikke at alle jentene er mer modne enn alle guttene.. men en god del av de er vel det. er ikke det også "bevist"? mener å ha lest om dette diverse steder.. mulig jeg tar feil, men ok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det jeg mente med at jenter er mer modne enn gutter ble litt missforstått..

 

jeg tenkte ikke på i den alderen som jeg er nå.. (er 19.) når man er 13-16 eller no så er vanligvis jenter litt mer modene enn en god del av gutta.. jeg sier ikke at alle jentene er mer modne enn alle guttene.. men en god del av de er vel det. er ikke det også "bevist"? mener å ha lest om dette diverse steder.. mulig jeg tar feil, men ok.

Jeg tror det godt stemmer at gjennomsnittsjenta er mer moden enn gjennomsnittsgutten på den alderen, men jenter flest på den alderen ser på det som at hvis noen er gutt = umoden og at jente = moden. Fjernere sannheten skal man jobbe langt for å komme gitt. Å være jente alene er ikke nok til å være moden ;)

Lenke til kommentar
ganske kjipt for alle mellom 0 og 12, de må finne seg kjæreste som er eldre! har ikke annet valg :p

Ja, det er trist.

 

Forøvrig, angående konstanten syv:

This form of infantile prostitution became fashionable among the unsavory upper class, until officially given the boot by Emperor Domitian in 84 AD, who declared that no child can be prostituted until the age of seven.

 

Romferja sine motorer har dimensjonen de har pga standarden for romerske kjerreveier, og nå "alder / 2 + 7"-regelen. Dem gamle romerne har fingrene sine med i spillet fremdeles.

Lenke til kommentar
"Ødipus", er så vidt meg bekjent, Freud sin betegnelse på mors-komplekset.

aldri hørt om mors-komplekset brukt om ødipus før... mente du kunne bruke det begge veier.

 

Uansett.. dette er vel et mysterium vi neppe oppklarer på dette forumet. Med mindre en jente her har såpass selvinnsikt at hun kan forklare det for oss.

Endret av Nimzowitsch
Lenke til kommentar

Gutta må holde i joysticken og ikke blir henta av eldere damer med gryn og spennende ting.Verdiene kommer ovenfra i aldersgruppa og renner ned til de yngre.Foruten kansje "papaødipus" så har det noe med tilærte kjønsroller og kansje en dært hormoner.Jentene er av den grunn mere rolige(snakker og tar inn inntrykk),mens guttekulturen er action.Altså utvikles dem forskjellige i de tidligere leveår. :)

Lenke til kommentar

Jeg har møtt og kjenner jenter i 16-18-års alderen som jeg føler jeg kommuniserer bra med og som virker bra voksne. Samtidig har jeg møtt jenter/damer rundt min egen alder (24) som virker direkte tåpelige og barnslige. Så jeg holder meg til dette med psykisk modenhet (selvfølgelig, jeg ville aldri ha innleda et forhold til en 13-åring selv om hun var aldri så moden).

 

Men som i Pellemans tilfelle, hvor en over 40 blir sammen med ei på 14, synes jeg det blir litt vel Lolita. Det aller minste man kan gjøre er å vente til 16, selv om seksuell alder fortsatt er ulovlig (svjv er det en grense på 5 år oppad for personer 16-17). Kjenner personlig til et tilfelle med en familiefar på 50 som forlot alt for ei på 16, men det tok slutt etterhvert. Hun er forøvrig en av mine beste venner og gjør det bra nå....

Lenke til kommentar

Poenget med en aldersforskjell hvor gutten er eldre enn jenta, er ikke nødvendigvis for at jenten føler at hun må ha en eldre gutt for å finne en på sitt eget nivå, men rett og slett det at jenter liker modne gutter - gjerne en som er enda mer moden enn hennes selv?

 

Trygghet er nok også et stikkord. Eldre gutter virker tryggere. :)

Lenke til kommentar
Poenget med en aldersforskjell hvor gutten er eldre enn jenta, er ikke nødvendigvis for at jenten føler at hun må ha en eldre gutt for å finne en på sitt eget nivå, men rett og slett det at jenter liker modne gutter - gjerne en som er enda mer moden enn hennes selv?

 

Trygghet er nok også et stikkord. Eldre gutter virker tryggere. :)

Er ikke helt med på dette, men tatt i betrakting dine uttalelser om "vært sammen i 2.5 år" plus "er 18", må du gjerne si mer om dette.

 

Hva mener du med "tryggere", og "jenter liker modne gutter"?

 

Hva er "moden", for eksempel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...