Vallhall Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hallo folkens Luer på om det er nok å resette CMOSn hvis du har klokka for mye , I manualen står det noe som including the +5volt battery power, hvor er det? Har ikke noe særlig peiling på dette , kan noen hjelpe meg her Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Glemte å si at grunnen til at jeg spør er at jeg for en kort tid tilbake var inne i biosen å stilte agp settingene på F1 og aggresive, hvorpå jeg måtte resette CMOSn, men har fått noe rart med grafikkortet Lenke til kommentar
TopFlite Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 hmm. Trodde det skulle være en egen funksjon på IC7-MAX3 som heter TweakGUARD, som skal resette alt til normale innstillinger når du rebooter etter du har fått svart skjerm Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 1. Ut med strømkontakten til strømforsyningen. 2. trykk en gang på power knappen din 3. flytt bryter for clear cmos (la stå i 4-5 sekunder), evt ta ut batteri i 4-5 sekunder. CMOS cleared. Tror ikke den TweakGUARD funksjonen er 100% ..... Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 TopFlite Har ikke hørt om den funksjonen, jeg måtte sette opp alt på nytt i bios. Men lurer fremdeles på dette med batteriet, må dette også tas ut eller? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 flytt bryter for clear cmos (la stå i 4-5 sekunder), ELLER ta ut batteri i 4-5 sekunder. ---> CMOS cleared. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 ronnyaa takk for rådet, har prøvd å gjøre dette , men uten å ta av batteriet, trykket heller ikke på power knappen, men flytta kun på brytern til cmos Må jeg ta ut batteriet? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Skader ikke og prøve, tar 10 sekunder. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Må jeg ta ut batteriet? Om du ikke kommer fram til BIOS, altså, skjermen slår seg ikke på, så må du nok ta ut batteriet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå