Dark Lord Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 har tenkt å flashe biosen min og lurer på om det er vanskelig å flashe den? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Som regel ikke, de jeg har vært borti har det vært å bare boote på en diskett og følgt anvisningene som kommer opp (som regel bare next next next osv.) Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 ok..gå på nette å skaffe oppdateringer og legge det på en diskett. så booter jeg opp på disketten..? har jeg rett ifølge det som er sagt og litt av det jeg har hørt da.. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Oppdateringen ligger som regel som en exe fil som du laster ned og kjører, da vil programmet lage en boot diskett osm du kan bruke. (Dette er min erfaring i hvertfall) Lenke til kommentar
Redlight Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hvis du har abit kort bruker du flashmenu og kan gjøre dette i windows. Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 ok..takk:) har ikke abit har Asus A7N8X Deluxe/GD..kan bare se i boka om det står noen om flashing av bios der da, tror det gjør det.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 ok..takk:) har ikke abit har Asus A7N8X Deluxe/GD..kan bare se i boka om det står noen om flashing av bios der da, tror det gjør det.. Gå på ASUS sine sider, der står det om hvordan du skal flashe BIOS....det er en virkelig god guide de har på ASUS sine sider, og det er ikke vanskelig å flashe. Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Bruk ASUS update. Velg "Update BIOS from file" (hvis du har en BIOS oppdatering på PC'n. Så finner du bare frem fila og lar programmet gjøre resten selv. Det går vanligvis veldig fort. 5-10 min. Lykke til! OBS: Pass på at du har en stabil strømtilførsel. Hvis oppdateringa blir avbrutt, kan du få problemer!! Endret 20. januar 2004 av dofferneo Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hvis du vil gjøre det manuelt: Høyreklikk på floppydisken-format i (XP) lag en ms-dos oppstarts diskett. Etter på sletter du alle filene på disketten,utenom: COMMAND.COM. IO.SYS. MSDOS.SYS Kopier inn flashfila og bios oppgraderingen på disketten. Skru av marskina. Sett i disketten. Skriv inn: a: enter dir-enter navnet på flashfila-enter Evenuelt navnet på bios oppgraderinga flash boksen.(flashprogrammet bruker å finne det automatisk). Bare pass på at bios står på default. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 hviss man har lasta ned "oppdatering" fra hjemmesidene til hovedkortprodusenten (soyo) kan det da gå gærlig? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 og husk ingenting bør vere klokket i maskinen under oppdatering av bios. Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 ok det skal jeg huske..må bare default bios først har satt opp fsb og forskjellig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå