Åsmund Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Alltid når jeg ser spørsmål om hvilket hk de skal kjøpe så er det fryktelig ofte at de nye abit korta blir anbefalt. Det er jo haugevis av folk som har problemer med Abit nå! Har dere fortsatt samme mening om Abit? Syns bare det er litt rart at det blir anbefalt, selv om det er bra når det først virker. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Har problemer med Abit, neste kortet jeg velger blir Epox tror jeg. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Har hatt flere abit hk, og aldri et eneste problem. Så jeg har intet annet enn godt å si om de. ps aner jeg dx-ball som avatar? Endret 20. januar 2004 av ilex Lenke til kommentar
Krø||e Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Alltid når jeg ser spørsmål om hvilket hk de skal kjøpe så er det fryktelig ofte at de nye abit korta blir anbefalt. Det er jo haugevis av folk som har problemer med Abit nå! Har dere fortsatt samme mening om Abit? Syns bare det er litt rart at det blir anbefalt, selv om det er bra når det først virker. Grunnen til at det ser ut som at mange som har problemer med abit sin kort er fordi det er så mange så kjøber dem. Så jeg tviler på at de har mer produksjonsfeil enn andre produsenter. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har kun hatt Abit hovedkort de siste 4-5 årene og må si jeg har hatt veldig lite problemer. Jeg har fått inntrykk av at det er veldig mange her på forumet som har problemer med MSI, men det kan jo være fordi så mange har slike hovedkort. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Blei en dum tråd kanskje... jeg liker msi best og har aldri hatt problemer med det. men har hatt problemer med asus og abit. bare for å heve min mening så sier Snekker`n det samme Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Personelig er det asuskort jeg har hatt suverent mest problemer med, på abit har jeg opplevd problem på et og på msi ingen. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har laget maskiner rundt ca 15 Abit kort, og jeg har kun hatt problem med ett, og jeg fikk straks nytt kort. Det første Asus kortet jeg fikk tak i ble en "pain in the ass". -Ikke bare er Abit kortene meget feilfrie, de er også stabile, full av ekstrautstyr, gode til å overklokke med og fremtidsrettet. -Bruker fortsatt Abits legendariske BP6 (dual socket 370) som "konemaskin". -Funker bedre enn mange system med dobbel så rask prosessor. -Så skal du ha en problemløs maskin. -Velg Abit! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Har ikke opplevd problemer med NF7-S V2.0 Har bygd 3 maskiner med det,men NF7-M (onboard vga)derimot så har jeg bygd 1 maskin med det og sendte 2 kort i retur før det 3. funka etter at jeg oppgraderte biosen på det...Møkka kort.. Ustabilt til 1000 og artifacts på onboard VGA... TaZ Endret 20. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har laget maskiner rundt ca 15 Abit kort, og jeg har kun hatt problem med ett, og jeg fikk straks nytt kort. Det første Asus kortet jeg fikk tak i ble en "pain in the ass". -Ikke bare er Abit kortene meget feilfrie, de er også stabile, full av ekstrautstyr, gode til å overklokke med og fremtidsrettet. -Bruker fortsatt Abits legendariske BP6 (dual socket 370) som "konemaskin". -Funker bedre enn mange system med dobbel så rask prosessor. -Så skal du ha en problemløs maskin. -Velg Abit! Det har ikke så mye med ABIT som merke å gjøre, mer hva de putter på de stakkars printkortene som skal bli mishandlet av oss overklokkere. Ta mitt Abit KD7 (måtte det brenne i de evige jaktmarker til verdens undergang), møkkakort, ustabilt som ******, lager bare krøll, ikke no agp/pci sperre og VIA! KT400 chipsetet = møkkakort, Abit KT7 er samme møkket, husker ikke chip og sånn, men ustabilt hk til tusen. Jeg tror heller dere skal se på hva av deler som ligger på hk'ene, veldig mange hovedkort er forskjellige fra revisjon til revisjon. 1.0 kan være møkk 1.1 dødsbra. det er så masse å ta stilling til. Så det å si at Abit som hovedkort produsent er dårlig, vil være en slett påstand. Rolf Lenke til kommentar
Swein Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har Abit Nf7-s 2.0. Det eneste som irriterer meg er... DET GÅR IKKE ANN å koble til firewire'n.. For den er så nært skjærmkortet, at jeg kommer ikke til Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hadde store problem med mitt gamle Abit BX133-RAID, kondensatorene tok kvelden, og MSI har blitt veldig sparsome på kjølepastaen på chipset kjøleren, har måttet returnere 3 K7N2 Delta-ILSR kort fordi chipset har tatt kvelden, etter en kjapp undersøkelse så oppdaget jeg raskt att det bare var en bitteliten forholdsvis hard klumt med kjølepasta under kjøleren, som førte til att kjøleren bare hadde kontakt med chip gjennom dålig ledende pasta, kortene jeg fikk igjen hadde samme problemet, men der bare byttet jeg pasta. Hvis enn kjøper MSI sjekk chipset kjøler! Har 5 ABIT hovedkort i daglig drift, med alt fra P3 til P4 og AMD prosessorer, men har ikke noen problemer med dem. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 ps aner jeg dx-ball som avatar? Regner nok med at det er Amiga han tenker på... Lenke til kommentar
mikk Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Har hatt Abit KG7-RAID i 2 år. har aldri hatt problem med det. Har brent flere CPUer på dette kortet og fortsatt fungerer det like bra. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Har ikke telling på hvor mange Abit kort jeg har hatt, men jeg har ingen planer om å begynne med noe annet. Det jeg opplever som "problematisk" er chipsetter endel kort bruker (hverken Abit, MSI, Asus kan jo for f.eks typiske VIA-issues). Hvis Abit soper inn f.eks $100mill på i865PE kort (ASP $100 * 1mill kort), og $14mill på KT800 kort (ASP $70 * 200k kort), hva tror du egentlig Abit legger mest resurser i utviklingen/testing av? Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har problemer med mitt asus, en i klassen har samme problem med helt likt kort. Jeg hadde tenkt til å kjøpe et abit til 1k når jeg har skrapt sammen noe penger etter kabbis kjøpet. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Er den lykkelige eier av ABIT IC7 MAX 3, har hatt det siden november, ingen problemer, har og ett ASUS hk hjemme som funker bra (socket a) Har tidligere hatt problemer med Abit KD7 (socket a, KT 400) Har problemer på jobb pr i dag med epox ! :-( (Der har vi 24 maskiner med Abit NF7-M som fungerere 100%) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Har hatt Abit KG7-RAID i 2 år. har aldri hatt problem med det.Har brent flere CPUer på dette kortet og fortsatt fungerer det like bra. Aaaah! KG7'en ja. Hadde dette lenge selv. Husker jeg var bra stolt når jeg kjøpte det. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) EDIT Endret 20. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå