Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Documents & settings"mappen tilgjengelig på flere

Anbefalte innlegg

Tenker meg en løsning med "Documents & settings"- mappen (i XP) på en server, slik at man får (alltid oppdatert) tilgang til alle filer/mailer/favoritter i denne mappen fra flere maskiner, hovedsaklig en stasjonær og en bærbar (trådløst nett) som står på samme LAN som serveren. Mener å huske at det er mulig å stille inn hvor denne mappen skal være et sted i Windows, men kan ikke huske hvor.

Noen som har tips? Lenker til sider som omhandler dette? Programmer jeg må kjøre? Hardware jeg må skaffe? (Jeg har tenkt 2000 server og er mest komfortabel med Windows).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bør vel helst kjøre w2ksrv eller lignende ja..

har ikke så god peil, men regner med det holder å starte et domene og få brukerene til å logge seg på det.. (fungerer iallefall i nt4srv)

bruker du xp, kan du gå på egenskaper på min datamaskin->advanced->settings på user profiles->change type

hvis du velger "roaming" her tror jeg de filene du snakker om, blir lagret sentralt på serveren..

hvis du skal lete etter info, søk etter domener og lignende, du finner nok fort ut av det..

håper dette var til hjelp :)

Lenke til kommentar

Roaming profiles er et herk i større nettverk! Grunnen til dette er at profilen replikeres til den lokale maskinen du logger deg på i tilegg til at den replikeres tilbake til serveren når brukeren logger seg av. Har f.eks brukeren en fil på 500mb på skrivebordet må denne replikeres til serveren og tilbake igjen til eventuelle nye maskiner brukeren logger seg på. I tilegg har du Internet Temp Files som også blir stor og inneholder MAAANGE filer. Bruker unødvendig harddisk plass, ressurser på nettverket, og øker påloggningstiden for brukeren drastisk.

Er det My Document du er ute etter er det mye smartere å redircete denne til brukerens hjemmekatalog via group policy.

Lenke til kommentar

Tenkte mer på at alle mailer (i Outlook Express, ikke IMAP) hele tiden skal være tilgjengelig uansett hvor man logger på. (Det er to, maks tre maskiner).

På jobben kjører vi NT; og der er alle mailer tilgjengelige på alle arbeidsstasjoner, og man har alle mapper på serveren og ingen lokalt. Jeg tenker meg egentlig en liknende løsning.

Lenke til kommentar
Tenkte mer på at alle mailer (i Outlook Express, ikke IMAP) hele tiden skal være tilgjengelig uansett hvor man logger på. (Det er to, maks tre maskiner).

På jobben kjører vi NT; og der er alle mailer tilgjengelige på alle arbeidsstasjoner, og man har alle mapper på serveren og ingen lokalt. Jeg tenker meg egentlig en liknende løsning.

Kjører helt sikkert Exchange med Outlook på jobben din :p

IMAP hadde vært det enkleste. Kjenner ikke til hvor Outlook Express legger mailen. Er ikke så fan av OE. Prøvd Eudora ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...