Gå til innhold

Radeon 7500/8500 vs. GF3 TI200/Ti500??


Senitel

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hva er forskjellen mellom radeon 7500 og GF3 ti200??

 

Hva er forskjellen mellom radeon 8500 og GF3 ti500??

 

Er driverne til ATI virkelig så jævlig dålige som dere skal ha det til??

Hva er prisen til disse kort`a...? Får man radeon 8500 med VIVO??

 

Hva bør jeg kjøpe...Pris vs. ytelse...?

 

hilsen Senitel :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hva er forskjellen mellom radeon 7500 og GF3 ti200??

 

Hva er forskjellen mellom radeon 8500 og GF3 ti500??"

 

8500 yter (nesten?) like dårlig som GF3ti200. 7500 ligger godt under ti200. GFti500 ligger langt over alle de andre korta.

 

"Er driverne til ATI virkelig så jævlig dålige som dere skal ha det til??"

 

dessverre ja, er det som gjør at korta yter så dårlig. Spec'sene til R8500 gjør at kortet burd vært en konkurent til ti500, men elendige drivere senker ytelsen dramatisk.

 

"Hva er prisen til disse kort`a...?"

 

http://www.komplett.no <-- sjekk selv

 

"Får man radeon 8500 med VIVO??"

 

vet ikke

 

"Hva bør jeg kjøpe...Pris vs. ytelse...?"

 

GF3ti200

Lenke til kommentar

Quote:


Hva er forskjellen mellom radeon 8500 og GF3 ti500??"


8500 yter (nesten?) like dårlig som GF3ti200. 7500 ligger godt under ti200. GFti500 ligger langt over alle de andre korta.



 

Nesten like dårlig?? har vi en stormannsgal hobby rikmann her eller?? hehe...

 

Jeg synes no i alle fall GeForce3 TI200 yter utrolig bra...

 

(no offence) :smile:

Lenke til kommentar

Ati Radeon 8500 er mye bedre enn geforce3ti500 hvis du setter det sammen med rett prossesor og hovedkort....

P4 1.5 256ddr ram og et msi turbo hovedkort får du over 7500 i 3dmark2001..Du kan jo selvsagt overklokke radeon kortet så får du jo enda bedre ytelse......

Eneste å trekke på er ati`s drivere,men vi får håpe de kommer med bedre.....

Dessuten er radeon 8500 det eneste graffikkortet i dags dato som støtter directx 8.1.......

Absolutt et kort for fremtiden

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

den tror jeg kan diskuteres eirikg. selv vil jeg anbefale GF3Ti200 ;)

GF3Ti500 er enda for dyr og ATI er enda for dårlige på drivere som sagt før. nvidia ligger langt forran, så ikke kjøp noe ATI i år nei ;D

Lenke til kommentar

Quote:

P4 1.5 256ddr ram og et msi turbo hovedkort får du over 7500 i 3dmark2001..Du kan jo selvsagt overklokke radeon kortet så får du jo enda bedre ytelse......


Ja, Radeon 8500 er virkelig å anbefale hvis du spiller mye 3DMark2001...

 

Quote:

Dessuten er radeon 8500 det eneste graffikkortet i dags dato som støtter directx 8.1.......


Hva så? 8.1 er en minimal forbedring over 8.0.

Lenke til kommentar

Gjør som meg , gi faan i hva folk sier , og kjøp det du føler for (GF3 FART/YTELSE , ATI KVALITET/FUNKSJONER). Det er ihvertfall det jeg har fått med meg av deres evigvarende krangel. Men egentlig gir jeg blanke F i om jeg har 202 fps i quake eller 189. Jeg vet hva jeg kommer til å kjøpe eller ikke kjøpe , men jeg kommer ikke til å anbefale noen her hva de skal kjøpe/ikke kjøpe. Da får jeg en hel gjeng slabbedasker på nakken som har lest en plass at det kortet er såså mye bedre en det. Kjøp hva du selv føler for , og finn ut om produktet på en side med objektiv informasjon. Husk også å se hvem produktets målgruppe er , f.eks liten vits å sammenligne toppfart/aks på en Porcshe og en Volvo V70 STV. De to har 2 forskjellige målgrupper og er ikke beregnet på å ha både stor bagasjeplass / kjøre satan så fort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg for min del har bestilt Radeon 8500 fordi...

 

Radeon 8500:

- Er billigere enn Geforce Ti500

- Er det eneste kortet som har DX8.1 støtte.

- Har Hydravision og Truform.

- Er på papiret bedre enn Geforce3 Ti500

 

Når det gjelder drivere jobber ATI-folket på spreng(siest det).

 

"Have Faith"

Lenke til kommentar

Jeg hadde vel kjøpt ATi Radeon 8500 jeg og. Kortet er rett og slett nyerer; støtter DirectX 8.1. Core=275MHz, RAM=550MHz, RAMDACs=400/400MHz.. Kortet har også veldig god bildekvalitet! Helt overlegen i forhold til all GeForce der.. Jeg gjør annet på data'en enn å spille.. derfor vil jeg ha et kort med bra 2D. Kjører 1280x1024 oppløsning og vil ikke at skjermkortet skal være flaskehalsen.. GeForce kort har jo bare veldig dårlig 2d.. sånn er det, sånn blir'e, først klør'e, så svir'e =) Hah!

 

Har sett mange nVidia-freaks her på forumet som sitter og svarer: "ja.. for 3dMark er jo yndlingsspillet mitt da :grin:

 

HINT; Radeon 8500 er et veldig nytt kort og dermed ikke har særlig ferdiutvikla drivere.. GeForce driverne har eksistert leenge.. så det kanskje ikke så mye mer å hente ut at den hardwaren..

 

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-11-16 15:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-11 15:14, Radeon8500 skrev:

Quote:


On 2001-10-25 21:03, Easyride skrev:

Det bør også poengteres at 7500 er basert på den gamle Radeon, mens 8500 er ny teknologi.


 

Nope, det er 7000/7200 som er basert på den "gamle" teknologien til R100.

 

Radeon8500 til dags dato dasker GF3Ti500 i mange tester.

Til tross for at kjernen i 7500 heter RV200, har den mindre til felles med 8500 enn "gamle" Radeon. RV200 har ny minnekontroller, men det er stort sett alt.

 

Det ser nå ut som om ATI endelig begynner å få orden på driverne, og har nå fått i stand noen som egentlig burde ha fulgt med Radeon 8500 i esken. Men bedre sent enn aldri. For første gang har jeg faktisk lyst på et ATI-kort!

Lenke til kommentar

Er enig med en litt oppe i tråden her. Kan ikke folk prøve å finne no litt saklig til svår når noen sitter å lurer på et spørsmål som kan avgjøre noen tusen i utlegg?

Ikke kjøp ATi for det er rævva.. Den som er imot er en idiot.. klarer jeg meg fint uten som svar når jeg lurer på no. Slikt kan en poste i søppel.

 

Hadde jeg skulle kjøpt kort i dag så hadde det blitt Ati 8500 (Skal ha det over jul).

Grunner til dette er at:

- mange funksjoner

- nye grafikk muligheter som gjør spillene mer realistiske.

- Kvalitet foran ytelse.

- mulighet for 2 skjermer og tv ut. (Skal ha en liten flatskjerm på dvi utgangen.. Noen som har noen forslag?)

- Med nye drivere henger ati8500 omtrent med Geforce 500 i stort sett alle spill (Ikke unreal tournament) med omntrent 10% bak. Ati kortet er emr en 10% billigere en TI500 så da er valget enkelt for meg.

- ATI har noe på gang med driverne sine og har nå lagt ut nye drivere som økte ytelsen med noen prosent i nesten alle nivå.

Kanskje ligger ati foran geforce TI500 neste gang?

Håper det.

Ellers er det gode kort alle tre så pengene blir sikkert avgørende til slutt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-17 10:10, Stonescream skrev:

Hadde jeg skulle kjøpt kort i dag så hadde det blitt Ati 8500 (Skal ha det over jul).



 

 

Hvis du ikke har noe imot at favorittspillet ditt ikke virker før om et halvt år eller at du må endre verdier i registeret mellom hvert spill er Radeon 8500 et utmerket kjøp.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-16 20:32, Easyride skrev:

Quote:


On 2001-11-11 15:14, Radeon8500 skrev:

Quote:


On 2001-10-25 21:03, Easyride skrev:

Det bør også poengteres at 7500 er basert på den gamle Radeon, mens 8500 er ny teknologi.


 

Nope, det er 7000/7200 som er basert på den "gamle" teknologien til R100.

 

Radeon8500 til dags dato dasker GF3Ti500 i mange tester.

Til tross for at kjernen i 7500 heter RV200, har den mindre til felles med 8500 enn "gamle" Radeon. RV200 har ny minnekontroller, men det er stort sett alt.

 

Det ser nå ut som om ATI endelig begynner å få orden på driverne, og har nå fått i stand noen som egentlig burde ha fulgt med Radeon 8500 i esken. Men bedre sent enn aldri. For første gang har jeg faktisk lyst på et ATI-kort!

 

Nevnte aldri 7500 jeg, men som du sier: Den er også en R100, men med litt bedre specs. Raskere core (0.15 mikrons), bedre RAM, m.m

Lenke til kommentar

ATI knnnuuuuzzzzzeerrrr nvidia på pris og ytelse

Nvidia skjelver i buksene det er sannnheten

dessuten har jeg hørt at det går ann å klokke ATI kort kanskje ikke såmye men det er nøyye kjøp ati som

ER FØLGENE:)

BEEEEEEEEST I 2D

BEST I 3D-KNUSER GF3TI500

BILLIG-PRIS ALLTID EN FAKTOR

DRIVERNE ER STRAXXX PÅ PLASS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...