Gå til innhold

Coolermaster Aero 7+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fin test. Bra at brukere kommer med egne erfaringer. Noen som vet hvordan denne Aero 7+ er sammenlignet med Thermalright SLK-947U og en Papst 3412NGM 42,4 CFM 28,0 dB(A)(16-17dB(A) på halv speed). Skal ha ny kjøler som er stille og effektiv. :dribble: (In my dreams?)

Velg absolutt det siste (kjøleribbe&papst)! Du vil få bedre kjøling og mindre lyd...

Lenke til kommentar
Et annet minus er at i kabinettet mitt (Chieftec xx-08 Big Tower) så havner klammen til Aeroen, på et NFORCe2 hovedkort feil vei, slik at du må bruke tang og bøye faneskapen ellers blir det ikke plass. Resultatet er da en 50% sjanse for blodige/ømme fingre når du presser den på plass + kjølepasta blir litt "gnidd" utover da det er vanskelig å presse Aero'n ned på cpu'n samtidig som du fester den med klammene sine.

Jeg monterte nettopp denne på et nForce2 hovedkort, og fant ut at jeg måtte snu "festebøylen". Viften er festet med fire veldig små skruer som du må skru ut først.

Dersom du kjøper denne så vær obs på at dette er en mulighet.

Score: 3.5/6

Lenke til kommentar
tror ikke det er så mange andre luftkjølere til AMD cpu'er som er stort bedre enn denne:

Det er faktisk mange kjøleribber som kjøer bedre, også i kjøling/lydforhold. Men den ser tøff ut da :D

Jaja Selfølgelig det er sikkert mange som er bedre, selvom jeg ikke har noe tru på at det er snakk om 10 grader's forskjeller og sånt, er nok bare små forskjeller, må nok til med vannavkjøling før det skal bli skikkelig bra tenker jeg. ;)

SLK 800 el 900 er vel kansje den beste kjøleribben.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg har aero 7+ selv og vil si meg passelig fornøyd. jeg har egentlig bare funnet et lite minus, som ikke er nevnt i testen engang... og det er nemmelig at finishen ikke akkurat er på topp, jeg er sikker på at hvis jeg har gidda og planslipt kjølern så har den kjølt noen grader kaldere..... bare et lite tips :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...