danilovic Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Vil denne virkelig fjerne nesten all støyen fra en harddisk (I mitt tilfelle WD 80 gb)? Har vanskelig for å tro at ved å fjerne 98% av vibrasjonene, så blir det meste av støyen borte? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Quote: On 2002-03-11 17:46, sosohal skrev:Vil denne virkelig fjerne nesten all støyen fra en harddisk (I mitt tilfelle WD 80 gb)?Har vanskelig for å tro at ved å fjerne 98% av vibrasjonene, så blir det meste av støyen borte? Når harddisken går rundt begynner den vibrerre kraftig. NoVibes vil kun fjerne denne støyen men jeg tror det vil hjelpe på støyniva som HD lager. Mener at jeg har sett en test her på overklokking.no Lese/skirve støy vil du ikke bli kvitt med den. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg er hvertfall meget fornøyd med No Vibes, og det hjelper faktisk på støy ved lesing også. Antakelig pga. at dette lager vibrasjoner. All støy blir ikke borte, men det er ikke langt unna. For min egen del må jeg si jeg var positivt overraska... bertie Lenke til kommentar
john ivar Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Er ikke noe vits å kjøpe novibes.. kjøp deg en pakke med syltestrikk og prøv deg frem. mye billigere. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Hvis du vil finne ut hvor mye det hjelper med novibes så kan du skru løs harddisken fra kabinettet og holde den i hånda mens du bruker pc'en. Da vil du sikkert merke at det blir mindre støy enn til "vanlig" Lenke til kommentar
thoering Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 NoVibes er et dyrt produkt med henhold til hva det egentlig er; ei ramme av gummi og metall. Men den virker, og det bra. Og jo, du blir kvitt mye av lese/skrive-støyen. Jeg har en Seagate Barracuda IV 40GB 7200rpm disk. Den er ganske støyfri i utgangspunktet, man hører ikke den irriterende spinnelyden. Men ved lesing/skriving, så hørte jeg godt "skrapelyder", som var vibrasjoner som forplantet seg. Etter installasjon av NoVibes, så hører jeg ikke disken i det hele tatt, bortsett fra den ekstremt svake spinnelyden. Lese/skrive-støy ble seriøst godt som eliminert! Fornøyd med ramma, men som sagt er den veldig dyr da... mvh Lenke til kommentar
ponke Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 (endret) Gjør slik -> http://mn-tannteknikk.no/kjello2/stille_harddisk.jpg Billig, og like bra som novibes :smile: Kanskje bedre? Men husk å være forsiktig med PC-en når du drasser den rundt på lan! Send e-post om du lurer på noe -> [fjernet e-post-adresse] Mvh kjello2 Endret 24. april 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå