Gå til innhold

Feil PC i posten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at alle her slenger ut bastante påstander ang. garanti, så da kan jo jeg også gjøre det :D

 

Du får ikke noe somhelst garanti på denne pcen. Garantien følger kvitteringen din og de vil da ikke stemme overens hvis det er riktig som du sier at du har fått en annen pc. Selvfølgelig er dette litt opp til stedet du har kjøpt den fra, men du har ikke krav på noe somhelst så lenge du ikke har kvittering på den.

 

Litt morsomt at jeg var akkurat borti en lignende sak der jeg jobber og den kunden (som også da hadde fått en bedre modell) måtte forlate butikken uten noe som helst hjelp, da vi ikke hadde noen somhelst mulighet for å verifisere at han snakket sant(altså hadde fått feil gjenstand) Samt at hvis han hadde det så burde han ha merket det, altså uærlig og ingen hjelp av oss.

 

 

Så mitt bidrag til din historie er at du må velge. Pc med full garanti, eller bedre pc uten garanti (med mindre du er råheldig, og tar du sjansen på det?)

ehhh.... nei.

 

Dette virker veldig rart. 80% av de som kjøper en pc ville ikke ha vært i stand til se om de har fått UXGA eller XGA, Combo elelr DVD-RW så jeg tror vi må tilskrive dtte sludderkontoen.

Lenke til kommentar
ehhh.... nei.

 

Dette virker veldig rart. 80% av de som kjøper en pc ville ikke ha vært i stand til se om de har fått UXGA eller XGA, Combo elelr DVD-RW så jeg tror vi må tilskrive dtte sludderkontoen.

ehhh jo, kan ikke du forklare oss hvordan du skal få garanti på en vare du ikke har faktura på?

 

serienummeret, ja jøss, det stjeles jo ikke noe her i verden.

 

 

sludder fra ene til annen, og totalt uten noen påstander å dekke seg bak, det er til mye hjelp det, d....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

angående hva du burde gjøre med datamaskinen, kontakt butikken du kjøpte den i, er det webshop så send gjerne en hyggelig mail hvor du forklarer hva som har skjedd.

(hele saken + den skaden)

uansett hvordan du ser på det så kommer du lengst med ærlighet.

de kommer helt klart til å oppdage at de har gjort en feil.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
ehhh.... nei.

 

Dette virker veldig rart. 80% av de som kjøper en pc ville ikke ha vært i stand til se om de har fått UXGA eller XGA, Combo elelr DVD-RW så jeg tror vi må tilskrive dtte sludderkontoen.

ehhh jo, kan ikke du forklare oss hvordan du skal få garanti på en vare du ikke har faktura på?

 

serienummeret, ja jøss, det stjeles jo ikke noe her i verden.

 

 

sludder fra ene til annen, og totalt uten noen påstander å dekke seg bak, det er til mye hjelp det, d....

OK. Du mener altså at vanlige brukere ser forskjell på UXGA/XGA og DVD-COMBO/RW?

 

Fint.

 

Jeg tror jeg ville returnert den uansett på grunn av ripen. Og du pleier å sjekek at serienummeret på pc'en stemmer overens med faktura? hvor mange fakturaer står det serienummer på? Pleier du også å få kvittering for levert video når du returnerer den på sjappa? ikke det? åja, du laster bare ned filmer fra nettet ja! stemmer, samvittighet og greier.

Lenke til kommentar
OK. Du mener altså at vanlige brukere ser forskjell på UXGA/XGA og DVD-COMBO/RW?

 

- det har jeg ikke sagt, og det er et ytterst tvilsomt arguement også, uvithet er ingen unnskyldning bortsett kanskje fra i ditt tilfelle:)

 

Fint.

 

Jeg tror jeg ville returnert den uansett på grunn av ripen. Og du pleier å sjekek at serienummeret på pc'en stemmer overens med faktura? hvor mange fakturaer står det serienummer på?

 

- fantastisk et argument, og faktisk et ganske godt et. Problemet ditt er bare at har du samme vare som det står på kvitteringen er dette ikke et problem, men det har han jo ikke, å ja der tapte du det argumentet

 

Pleier du også å få kvittering for levert video når du returnerer den på sjappa? ikke det? åja, du laster bare ned filmer fra nettet ja! stemmer, samvittighet og greier.

 

- barnslig tull som ikke fortjener ytterligere kommentar, hold deg til saken du, setter dette på din tullballkonto

OK. Du mener altså at vanlige brukere ser forskjell på UXGA/XGA og DVD-COMBO/RW?

 

- det har jeg ikke sagt, og det er et ytterst tvilsomt arguement også, uvithet er ingen unnskyldning bortsett kanskje fra i ditt tilfelle:)

 

Fint.

 

Jeg tror jeg ville returnert den uansett på grunn av ripen. Og du pleier å sjekek at serienummeret på pc'en stemmer overens med faktura? hvor mange fakturaer står det serienummer på?

 

- fantastisk et argument, og faktisk et ganske godt et. Problemet ditt er bare at har du samme vare som det står på kvitteringen er dette ikke et problem, men det har han jo ikke, å ja der tapte du det argumentet

 

Pleier du også å få kvittering for levert video når du returnerer den på sjappa? ikke det? åja, du laster bare ned filmer fra nettet ja! stemmer, samvittighet og greier.

 

- barnslig tull som ikke fortjener ytterligere kommentar, hold deg til saken du, setter dette på din tullballkonto

Lenke til kommentar

> uvit(en?)het er ingen unnskyldning bortsett kanskje fra i ditt tilfelle:)

 

Slå opp begrepet "god tro" i en hvilken som helst lærebok i juss/rettslære.

 

> fantastisk et argument, og faktisk et ganske godt et. Problemet ditt er bare at

> har du samme vare som det står på kvitteringen er dette ikke et problem, men

> det har han jo ikke

 

Dette er jo ett korolar til argumentet over. Altså aksepterer man premisset over, så følger jo dette, ellers går det ikke.

Lenke til kommentar

Dette ender jo opp med at DERSOM pc'n IKKE er samsvarende med hva fyren har bestilt og betalt for, vil han ende opp med et MORALSK og praktisk valg.

 

1. Han leverer tilbake pc'n, folka i butikken blir antakelig forbauset og glade over at han er ærlig og gir ham formodentlig en liten oppmerksomhet for å vise takknemlighet for det. Han får deretter en pc han har betalt og tilegnet seg på ærlig vis, med alle papirer og garantier i orden og dessuten en porsjon god samvittighet.

 

2. Han beholder den pc'n han har fått, og håper at ingen i butikken oppdager at det mangler en pc på lageret. Han håper dessuten selvfølgelig også at pc'n ikke går i stykker, da han ikke kan dokumentere at pc'n er kjøpt i denne butikken ettersom han IKKE har noen faktura som dokumenterer dette. En bærbar pc består av mange små usle deler og sjansene for at noe ryker er relativt store.

 

Det er vel muligens sånn at man ikke kan sende inn hva som helst til hvem som helst og håpe at man kan kalle det reklamasjon eller garanti. Har selv hatt en liknende episode hos Multicom med en rambrikke som ikke stemte med fakturaen, og det var rett og slett Multicoms utrolige kundeservice som reddet den storyen!

 

Ærlighet varer lengst! :roll:

Lenke til kommentar

Som trådstarter gir uttrykk for: han aner ikke hva han har fått. Så jeg kan ikke se problemet med garanti o.l.

Jeg tror som MrNilsen at kameraten miksa Centrino og Celeron (noe Intel og produsenter sikkert tjener gode penger på for tiden). Og at han burde klage på ripen. Ulempen er at han blir uten maskin mens saken pågår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...