Gå til innhold

Feil PC i posten!


Anbefalte innlegg

Fikk akkurat tilsendt min lenge etterlengtet laptop i posten..

 

Bestilte en billig type til kun bruk i forelesninger/lesesalen (Celeron), PCen kostet 7995,-..

 

Nå virker det som jeg har fått en langt kraftigere PC tilsendt!!

En venn av meg(IT-student), har sett på den og mener at denne PCen skal koste

ca 16000 i butikkene!!!!

 

Husker ikke helt hva han sa, men jeg fikk iallefall med meg at DVD-brenner og UXGA-skjerm er inkludert..

 

På undersiden av PC'en har jeg sett en helt tydelig ripe(ca 1,5cm lang,men ikke dyp), bør jeg sende den inn igjen eller kan jeg risikere at de finner ut at de har sendt ut feil PC???

 

Hva skal jeg gjøre????

 

PS.. Ripen irriterer meg noe grusomt, orker ikke tanken på å PCen skal begynne å forfalle allerede nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk akkurat tilsendt min lenge etterlengtet laptop i posten..

 

Bestilte en billig type til kun bruk i forelesninger/lesesalen (Celeron), PCen kostet 7995,-..

 

Nå virker det som jeg har fått en langt kraftigere PC tilsendt!!

En venn av meg(IT-student), har sett på den og mener at denne PCen skal koste

ca 16000 i butikkene!!!!

 

Husker ikke helt hva han sa, men jeg fikk iallefall med meg at DVD-brenner og UXGA-skjerm er inkludert..

 

På undersiden av PC'en har jeg sett en helt tydelig ripe(ca 1,5cm lang,men ikke dyp), bør jeg sende den inn igjen eller kan jeg risikere at de finner ut at de har sendt ut feil PC???

 

Hva skal jeg gjøre????

 

PS.. Ripen irriterer meg noe grusomt, orker ikke tanken på å PCen skal begynne å forfalle allerede nå)

Finnes det Celeron pcer til 16000,- da? Sikker på at vennen din ikke trode dette var en Centrino PC?

 

Men hva hetter denne pcen, hva merke og type er det? Hva står det på merkelappene under pcen?

 

Har du fått rett bør du jo få fikset den stripen, hvis den plager deg selv om den er under pcen og da ikke synes.

 

Ærlighet varer altid lengst. Tenk hvis du senere får en garanti sak på den, så ser de at det er feil pc, så får du ikke noe hjelp.

Lenke til kommentar
Fikk akkurat tilsendt min lenge etterlengtet laptop i posten..

 

Bestilte en billig type til kun bruk i forelesninger/lesesalen (Celeron), PCen kostet 7995,-..

 

Nå virker det som jeg har fått en langt kraftigere PC tilsendt!!

En venn av meg(IT-student), har sett på den og mener at denne PCen skal koste

ca 16000 i butikkene!!!!

 

Husker ikke helt hva han sa, men jeg fikk iallefall med meg at DVD-brenner og UXGA-skjerm er inkludert..

 

På undersiden av PC'en har jeg sett en helt tydelig ripe(ca 1,5cm lang,men ikke dyp), bør jeg sende den inn igjen eller kan jeg risikere at de finner ut at de har sendt ut feil PC???

 

Hva skal jeg gjøre????

 

PS.. Ripen irriterer meg noe grusomt, orker ikke tanken på å PCen skal begynne å forfalle allerede nå)

Hei Smarten!

 

Hvis du betalte for en Lada og fikk en BMW som manglet en kaffikopp-holder, ville du da gått til bilselgeren og klaget på dette? Neppe! Så lev lykkelig du, og slutt og syt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk akkurat tilsendt min lenge etterlengtet laptop i posten..

 

Bestilte en billig type til kun bruk i forelesninger/lesesalen (Celeron), PCen kostet 7995,-..

 

Nå virker det som jeg har fått en langt kraftigere PC tilsendt!!

En venn av meg(IT-student), har sett på den og mener at denne PCen skal koste

ca 16000 i butikkene!!!!

 

Husker ikke helt hva han sa, men jeg fikk iallefall med meg at DVD-brenner og UXGA-skjerm er inkludert..

 

På undersiden av PC'en har jeg sett en helt tydelig ripe(ca 1,5cm lang,men ikke dyp), bør jeg sende den inn igjen eller kan jeg risikere at de finner ut at de har sendt ut feil PC???

 

Hva skal jeg gjøre????

 

PS.. Ripen irriterer meg noe grusomt, orker ikke tanken på å PCen skal begynne å forfalle allerede nå)

Skal ikke si så mye om akkurat det du spør om, men mitt motto har alltid vært at ærlighet er det man kommer lengst med.

 

Enn hvis de oppdager at de har sendt deg feil om et par uker, og du ikke har sagt fra? Litt kjedelig å bli avslørt som tyv, er det ikke?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Fikk akkurat tilsendt min lenge etterlengtet laptop i posten..

 

Bestilte en billig type til kun bruk i forelesninger/lesesalen (Celeron), PCen kostet 7995,-..

 

Nå virker det som jeg har fått en langt kraftigere PC tilsendt!!

En venn av meg(IT-student), har sett på den og mener at denne PCen skal koste

ca 16000 i butikkene!!!!

 

Husker ikke helt hva han sa, men jeg fikk iallefall med meg at DVD-brenner og UXGA-skjerm er inkludert..

 

På undersiden av PC'en har jeg sett en helt tydelig ripe(ca 1,5cm lang,men ikke dyp), bør jeg sende den inn igjen eller kan jeg risikere at de finner ut at de har sendt ut feil PC???

 

Hva skal jeg gjøre????

 

PS.. Ripen irriterer meg noe grusomt, orker ikke tanken på å PCen skal begynne å forfalle allerede nå)

Skal ikke si så mye om akkurat det du spør om, men mitt motto har alltid vært at ærlighet er det man kommer lengst med.

 

Enn hvis de oppdager at de har sendt deg feil om et par uker, og du ikke har sagt fra? Litt kjedelig å bli avslørt som tyv, er det ikke?

 

-KJ

tyv? hva snakker du om? han har bestilt en pc får en pc og bruker den pcn.. :roll:

Lenke til kommentar
tyv? hva snakker du om? han har bestilt en pc får en pc og bruker den pcn.. :roll:

Han har ikke betalt for den varen han har fått. Han er oppmerksom på det. Teknisk sett er dette tyveri.

 

Hva er det med folk i dette forumet? Det virker som om dere har null moral og forståelse av hvilke følger sånne holdninger kan få? Hvordan ville du ha likt det hvis du skulle betale ei feit regning, men tastet feil kontonummer? Er det da OK av den som fikk pengene å si "F*** you, du gjorde feilen, så lev med det!"?

 

Nei. Tilbake til topic; ring dem som solgt maskina og fortell dem at de har gjort en feil.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
tyv? hva snakker du om? han har bestilt en pc får en pc og bruker den pcn.. :roll:

Han har ikke betalt for den varen han har fått. Han er oppmerksom på det. Teknisk sett er dette tyveri.

 

Hva er det med folk i dette forumet? Det virker som om dere har null moral og forståelse av hvilke følger sånne holdninger kan få? Hvordan ville du ha likt det hvis du skulle betale ei feit regning, men tastet feil kontonummer? Er det da OK av den som fikk pengene å si "F*** you, du gjorde feilen, så lev med det!"?

 

Nei. Tilbake til topic; ring dem som solgt maskina og fortell dem at de har gjort en feil.

 

-KJ

Må si meg enig i det der. Tåpelig å beholde.

Lenke til kommentar

Keep it. Det er ingen som mister noe på at du får en litt kraftigere PC. Firmaet som sendte deg maskinen har nok av penger fra før av vil jeg tippe. Man skal av og til tenke på seg selv først og fremst.

 

Jeg forstår at folk vil være ærlige, men tipper noen av de som skrev ;: returner ; også er litt misunnelig. Kjør AIDA32 eller SiSoft Sandra og skriv spesifikasjonene her, så får vi sett om du fikk riktig eller feil maskin.

Lenke til kommentar

Vanligvis ville jeg sagt at ærlighet varer lengst men altså.. når det er snakk om at han har kjøpt og betalt for en pc og som den godtroende kunde han er stiller han ikke spørsmål ved om han har fått feil pc eller ikke. Han legger merke til at den kansje ser litt anderledes ut og at det følger med cd-brenner og tror dermed at dette er en ny modell av pcn han bestilte og det følger med ekstra tilbehør siden prisene har sunket side han bestilte.

 

Dette skal helt klart ikke være hans problem og hvis de som solgte han pcn gidder får de ta tilbake pcn! (tviler på at de orker fordi folk flest har ikke peil på pc)

 

Er jo helt opp til deg da om du vil leve i frykt og sove dårlig om natta men ha en uber pc eller ha en kjedelig og treig pc som gjør at du må arbeide hele natta i stedet :D

Lenke til kommentar

he he he he, ler meg nesten skakk her.......

 

Alle kritiserer fyren om hans moral, er jo ikke engang sikkert att han har fått feil PC. Garanti får han, uansett om han sender maskinen tilbake eller ikke, så det er ikke noe problem. Alle er ikke oppdatert på inneholdet inne i en maskin, så hvis han får en garanti rep, å det viser seg att de har sendt han en feil maskin, så må de jo bytte den ut uansett. Her i norge er det ingen som kan straffes for å ikke vite bedere.

Uansett, jeg hadde ringt firmaet å sagt fra om ripen på maskinen, å fått en ny. Mye mere morro med nye ting når det er strøkent å feilfritt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fikk akkurat tilsendt min lenge etterlengtet laptop i posten..

 

Bestilte en billig type til kun bruk i forelesninger/lesesalen (Celeron), PCen kostet 7995,-..

 

Nå virker det som jeg har fått en langt kraftigere PC tilsendt!!

En venn av meg(IT-student), har sett på den og mener at denne PCen skal koste

ca 16000 i butikkene!!!!

 

Husker ikke helt hva han sa, men jeg fikk iallefall med meg at DVD-brenner og UXGA-skjerm er inkludert..

 

På undersiden av PC'en har jeg sett en helt tydelig ripe(ca 1,5cm lang,men ikke dyp), bør jeg sende den inn igjen eller kan jeg risikere at de finner ut at de har sendt ut feil PC???

 

Hva skal jeg gjøre????

 

PS.. Ripen irriterer meg noe grusomt, orker ikke tanken på å PCen skal begynne å forfalle allerede nå)

Hei,

Hvor fikk du tak i en så billig pc? Kan jeg få en link?

Lenke til kommentar
Enn hvis de oppdager at de har sendt deg feil om et par uker, og du ikke har sagt fra? Litt kjedelig å bli avslørt som tyv, er det ikke?

Hender jo at firmaer sender ut et bedre alternativ som erstatning for en vare de ikke har på lager. God service kalles det :)

Lenke til kommentar

Ser at alle her slenger ut bastante påstander ang. garanti, så da kan jo jeg også gjøre det :D

 

Du får ikke noe somhelst garanti på denne pcen. Garantien følger kvitteringen din og de vil da ikke stemme overens hvis det er riktig som du sier at du har fått en annen pc. Selvfølgelig er dette litt opp til stedet du har kjøpt den fra, men du har ikke krav på noe somhelst så lenge du ikke har kvittering på den.

 

Litt morsomt at jeg var akkurat borti en lignende sak der jeg jobber og den kunden (som også da hadde fått en bedre modell) måtte forlate butikken uten noe som helst hjelp, da vi ikke hadde noen somhelst mulighet for å verifisere at han snakket sant(altså hadde fått feil gjenstand) Samt at hvis han hadde det så burde han ha merket det, altså uærlig og ingen hjelp av oss.

 

 

Så mitt bidrag til din historie er at du må velge. Pc med full garanti, eller bedre pc uten garanti (med mindre du er råheldig, og tar du sjansen på det?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...