Gå til innhold

DVD-Backup - RAR

Anbefalte innlegg

Heisann, detter er vel mere sofware relatert men alikavel.

Har selvsagt tatt en backup av min egen kjøpte film Alien. :yes: Kopierte den inn på disken som .IMG fil og pakket den ned til rar-filer på 50MB per stykk. Nå er plata ødelagt og jeg øsnker å brenne ut en kopi av denne filmen. Men jeg får kun crc-feil når jeg prøver å pakke ut.

Noen andre som har slitt med dette og har noen tips til åssen jeg kan få pakket ut .img fila igjen? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at du tilfeldigvis bruker samme filformat og størrelse som de fleste pirater, og at det ikke er noen vits i å komprimere en DVD med rar, på grunn av liten gevinst, skal jeg prøve å ta dette for god fisk :D

CRC-feil betyr i all hovedsak at filene(minst en av dem er ødelagt). som oftest skjer dette ved overførsel på internett (?? ringer det en bjelle??)....... Mest sannsynlig er nok 1 fil ødelagt, du finner ut hvilken det er ved å pakke ut filen, og se når den stopper.

Med klart forbehold om at dette er DIN LOVLIGE KJØPTE FILM, kan du sikkert finne den ødelagte filen på nettet et sted, uten å gå nærmere i detalj på det....

Lenke til kommentar
Bortsett fra at du tilfeldigvis bruker samme filformat og størrelse som de fleste pirater, og at det ikke er noen vits i å komprimere en DVD med rar, på grunn av liten gevinst, skal jeg prøve å ta dette for god fisk :D

Skjønner ikke i det hele tatt hva du hinter til her:roll::roll:

hehe, ingen som vet åssen jeg kan finne ut hvilke(n) av filene som er korrupte?

Lenke til kommentar

Du må åpne den fila med .rar etternavn. Deretter ser du hvor det stopper opp, og hvilken av dine kjært selvnedpakkede filer som har CRC Mismatch. Når du har funnet ut dette kan du prøve å åpne denne spesifikke fila i winrar, og deretter klikke ALT+R velge hvor du vil legge fila dersom den blir fikset.

Etter du har gjort dette døper du om fila til det den opprinnelige fila het for så igjen å klikke på .rar å prøve å pakke ut imaget :D

Dette har i allefall fungert en rekke ganger for meg. Er skikkelig irritabelt når det hendelsesforløpet du her beskriver skjer.... Hvordan ble forresten din orginale alien film ødelagt??? hehehe

Lenke til kommentar

Hehe, fant plutselig ut at jeg hadde (laget) en .sfv fil. Og jeg fant ut hvilke filer som var korrupte med en sfv-sjekker. QuickSFV faktisk. Så det var bare å hente disse filene på nytt (ut fra en backup tape merket "internett/dc++" selvsagt).

:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...