Gå til innhold

Kvalitet på dvd plater..

Anbefalte innlegg

Hvordan ligger det egentlig ann med dvd plater? Kan jeg regne med å få noe ubrukelig drit som bare kan kastes søppela? Grunnen til at jeg spør er en fyr som selger en spindel med 100 dvd+r no brand plater på qxl som foreløpig ligger på ca 500kr, og dette er jo veldig rimelig. MEN, det må jo være en grunn til at han selger disse platene så billig (uten minstepris).. finnes det plater som er ubrukelige??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg kan svare siden det er jeg som selger platene! ;)

Dette er testplater som ble bestilt med tanke på vår bedrift som kommer snart...Se ellers linken: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176611&hl=

Grunnen til at de går så billig er at vi vil tømme lagret for testplater før vi går til "orntlig" innkjøp. Flere personer har testet disse platene, og det største problemet er at disse platene ikke brenner på 4x på nec-brennere. I alle fall ikke de med nytt firmware. Gammelt firmware KAN føre til at også disse brenner på 4x. Har egentlig fått svært få tilbakemeldinger på feilbrenninger, men dette har også skjedd. Siden disse ikke er veldig kompitable med nec-brennere vil vi neppe selge disse når butikken åpner, hvis ikke produsent kan stille garantier for at dette er fikset! Andre brennere enn nec brenner på 4x, og min plextor 708 FW 1.02 brenner disse på 8x.

VI kan likevel ikke gi noen garantier, så derfor selger vi de uten minstepris. Vi er fornøyd hvis vi får tilbake pengene vi la ut for disse, og har ikke kalkulert med noen fortjeneste. Når det er sagt tror jeg ikke 900 - 1000 kroner for disse platene er "blodpris", men som sagt; ingen garantier gis. Det blir andre boller når vi selgerde fra butikk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...