_Flashman_ Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 har et msi hovedkort med xp1600+. når jeg tar den på dtter å flyttet jumperen til clear og tilbake, og deretter tal på dataen så virker den. men det som er litt merkelig er at skjermen ikke tenner nå jeg tar pcen av og på igjen, så da må jeg flytte jumperen slik at den blir nullstillt... KAN NOEN HJELPE MEG??? Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Les bruksanvisningen for HK, innstillinger i bios. Gå gjennom bios steg for steg, hvis alle innstillinger er korrekt og det fremdeles ikke virker, må du kanskje oppgradere bios... Tipper det er noen innstillinger i bios Lenke til kommentar
_Flashman_ Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Skal prøve å oppdatere bios Lenke til kommentar
_Flashman_ Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Det er bare så merkelig fordi pcen starter med en gang hvis biosen er nullstillt, men når jeg lagrer endringer må jeg restarte og når jeg tar den på igjen er det svart skjerm.. biosen må endres for at maskinen skal starte og, men da blir det jo svart skjerm igjen. så hva er galt? jeg har prøvd å nullstille med jumperen og batteriet men problemet fortsetter bare. hva kan jeg gjøre... kan noen hjelpe ???? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Når du har resettet bios'en kan du gå inn å velge "load optimized defaults" eller noe slikt, kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
_Flashman_ Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Nei, pcen fucker seg opp igjen da. dette var da merkelig............... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Nei, pcen fucker seg opp igjen da. dette var da merkelig............... Har du ett gammelt batteri? Kan være at det er dårligt? Lenke til kommentar
_Flashman_ Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 batteriet skal virke, og jeg har også prøvd et annet.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Har du stilt inn FSB og multiplier på CPU riktig? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har hatt slike kjedelige episoder med hovedkortet mitt at det ikke startet, at det klikker før det skal loade windows osv. Og løsningen på alle problemene var å ta ut batteriet i et par min og sette den tilbax..Prøv det å se da.. Lenke til kommentar
_Flashman_ Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Det med batteriet prøvde jeg, så gikk skjermen på, men da jeg tok på instillingene slik de var tideligere og lagret endringene, og da ble skjermen svat igjen........ Lenke til kommentar
god_online Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 når jeg tar den på dtter å flyttet jumperen til clear og tilbake, og deretter tal på dataen så virker den. men det som er litt merkelig er at skjermen ikke tenner nå jeg tar pcen av og på igjen, så da må jeg flytte jumperen slik at den blir nullstillt... KAN NOEN HJELPE MEG??? Tror du må prøve å skrive dette en gang til, gjerne litt saktere så det er mulig å forstå hva du mener... Jeg gjetter at du har prøvd å flashe BIOS'en? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det med batteriet prøvde jeg, så gikk skjermen på, men da jeg tok på instillingene slik de var tideligere og lagret endringene, og da ble skjermen svat igjen........ Lager bios instillingen som standar, ikke dine egne. Virker som bios instillingene ikke blir lagret korrekt. PS: Ta deg tid til å lese gjennom postene dine før du sender dem. Lenke til kommentar
_Flashman_ Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 nå har jeg fått pcen til å virke og jeg kan også lagre innstillinger nå... men en gang iblant så virker den ikke. det blir kanskje bedre etterhvert... jaja og som noen har nevt er det litt feilskrevet.... skal forbedre meg Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Når man forandrer innstillingene til biosen hender det at pc'en ikke kan restartes ogs starte opp før ud har restarta den 2 ganger.. slik hender.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå