Gå til innhold

Garanti på hovedkort


Serqevx

Anbefalte innlegg

Har et ikke-problemfritt Abit NF7-S v2.0 hovedkort.

Har i tillegg en AMD xp2500+ cpu

 

Dette har jeg kjørt på xp3200 hastighet, med 400 i bus hastighet (noe hovedkortet støtter).

 

Har jeg da mistet garantien på hovedkortet?

Eller bare på CPU'en, slik jeg tror?

Endret av Serqevx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye mulig det ja. Men dette har skjedd flere ganger før at hovedkortet ikke virker, og "tilfeldigvis" har det kommet opp igjen. har kjørt det på 3200 hastighet i flere mnd...

 

mrgood: Hehe,joda. Men han datamannen sier jeg ikek har garanti på hovedkortet fordi jeg har overklokka CPUen

Endret av Serqevx
Lenke til kommentar
Du har "egentlig" mistet garantien når du overklokket CPU'en siden den utgjorde en potensial fare for hovedkortet.

Undres bare litt over hvordan den kan ha gjort det når FSB'en aldri ble stilt høyere enn det Hovedkortet taklet..? eller surrer jeg litt nå?

Så lenge du bruker det hovedkortet er lagd for, ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Du har "egentlig" mistet garantien når du overklokket CPU'en siden den utgjorde en potensial fare for hovedkortet.

Undres bare litt over hvordan den kan ha gjort det når FSB'en aldri ble stilt høyere enn det Hovedkortet taklet..? eller surrer jeg litt nå?

Når du klokket CPU'en så økte du nok også spenningen til denne og da forsvinner garantien.

Om du ikke økte spenningen eller kjørte kortet utenfor specs så burde det gå ann å få det på garantien (om CPU er 100% inntakt og ikke forårsaket skade på HK).

Litt kundeservice burde sjappa yte.

Får du det ikke til med sjappa så kan du sende HK'et direkte til fabrikant, koster litt men da får du i hvertfall et nytt et (for guds skyld ikke nevn noe om overklokking).

 

Lykke til!

 

BTW: Hvilken sjappe er det snakkk om? Vil gjerne vite hvor jeg ikke skal handle!

Lenke til kommentar

Alle spenninger er blitt kjørt på standard. Vil ikke henge ut butikken før jeg får en avklaring i saken her. Jeg har sagt til dem at jeg har overklokket CPU'en, men ikke HK'et, som jeg vil ha garanti på...Så da har jeg vel rett på garantien der da, ifølge det dere sier? :) CPU'en virker enda så vidt jeg vet, er bare noe "klikk" med hovedkortet som har vært der siden jeg fikk det, som gjør at det virker ca 50%.. Men har jeg rettigheter på nytt kort når dette er 4. ganger det skjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...