KriB Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg er på utkikk etter en bærbar med trådløst (integrert) nettverk. Skal brukes til hjemmebruk /surfing samt tidsfordriv på toget (DVD-spiller samt se DIVX/XVID, samt noe spilling, men denne behøver ikke takle mye 3D grafikk)). Trenger derfor også forslag på trådløst accesspunkt som mellomledd mellom vanlig ethernet (3 maskiner) og den trådløse biten. Ønsker ikke ruter accesspunktet (finnes det switcher?). Tenker meg en løsning der en server inneholder "Documents & settings"-mappen for alle de tre andre maskinene slik at den er tilgjengelig fra alle tre maskinene. (Man kan sjekke mailen sin og få tak i dokumentene sine på alle) Må jeg ha XP Pro på den bærbare da? Kan jeg kjøpe med XP Home og kjøpe studentversjon av XP Pro og installere ved siden av på en bærbar? Samtidig er jeg student og lurer på om dere vet om noen "kjøp nå betal siden" sider som fører bærbare, slik at jeg kan betale det når sommerjobben begynner til sommeren? Jeg har lett litt selv, og kan en del om stasjonære, men er lost på bærbare. Er det noen som har gode nettsider med nyttig info? (Sammenlikninger av brikkesett/prosessortyper o.l.) Jeg vet om barbara.no, men de tester på en måte en og en maskin, noe som gjør at jeg ikke føler de får med seg så mye av bredden (mulig det er bare meg, men...) Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Har du tenkt noe på hvor mye du vil legge i denne pcen da? Siden du studerer, skal den brukes i lese saler? Eller kun til Tog tids fordriv og hjemme surfing fra sofaen? Hvis du bestemer deg for en pris klasse så vil du kunne lete frem tester på pcer i den prisklassen, da har mange har på forumet gode ideer i stort sett alle klasser. Og mange har pcer og kan si sin meninig om sin pc også. Avbetalings saker har vell alle de store nettbutikkene i Norge, og jeg hvet Whitebox.no har det. Endret 20. januar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
KriB Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Ah sorry, var så opptatt av å huske å skrive alt jeg lurte på at jeg glemte det viktigste Tenker på 10.000- 15.000 kr, men denne er ikke absolutt spikra. Har noen linker til bra nettsteder med tester? Whitebox er en meget god side virker det som. Bruker de kvalitetskomponenter? Eller tar de snarveier? Sugler litt på Centrinoen... Endret 20. januar 2004 av KriB Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Tester finner du på Dinside.no og Barbara.no Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Ah sorry, var så opptatt av å huske å skrive alt jeg lurte på at jeg glemte det viktigste Tenker på 10.000- 15.000 kr, men denne er ikke absolutt spikra. Har noen linker til bra nettsteder med tester? Whitebox er en meget god side virker det som. Bruker de kvalitetskomponenter? Eller tar de snarveier? Sugler litt på Centrinoen... Ta en titt i den "lille" Tråden som hetter Whitebox erfaringer. Der finner du mye snaskens lesning. Kjøpte selv en CL50 fra whitebox rett før jul, kan ikke si annet en meget godt fornøyd, mye pc for 15000kr der. De CL50, er testet under et navn som hetter Zepto 4100, dette er samme masking med et annet merke på seg. De lages av Compal.com, et stort firma so lager bærbare for mange forskjelige kjente og ukjente merker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Whitebox er en meget god side virker det som. Bruker de kvalitetskomponenter? Eller tar de snarveier? Sugler litt på Centrinoen... Whitebox får sine maskiner fra Compal, som også har lagd maskiner til Dell og Zepto. På barbara.no sin test av Z-note 4100 nevner de at det er en solid maskin. Selv kan jeg si at det ikke er mye som gir etter her og det hele er pakket inn i en ramme av plastikk og børstet aluminum. Sugler litt på Centrinoen... Hvilken Centrino? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Sugler litt på Centrinoen... Hvilken Centrino? CL 50 Centrino. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Sugler litt på Centrinoen... Hvilken Centrino? CL 50 Centrino. Ah. Den er smooth. Har den selv. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Ah. Den er smooth. Har den selv. Og nå har jeg bestilt den også! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Ah. Den er smooth. Har den selv. Og nå har jeg bestilt den også! Gratulerer! Belag deg på noe venting og et par oppgraderinger Lenke til kommentar
KriB Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Uten at jeg skal starte en liknende diskusjon som oppsto i din post, så mente selger jeg snakket med at de skulle være over den verste kneika nå. De skal visstnok ha greid å ta unna mange av bestillingene. Han mente neste uke skulle jeg ha den, men nå som jeg har lest litt rundt så er jeg forberedt på å vente litt... Hvis jeg får en Bluetooth- oppgradering på kjøpet så klager ikke jeg ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå