Fjelldal83 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har tenkt å kjøpe Sony DSC F828 og da trenger man selfølgelig en minnebrikke i tillegg. Problemet er da jeg er usikker på hvor stor brikke jeg trenger og hvilken minne standard jeg bør kjøpe. Har lest testen på kameraet og da fikk jeg inntrykket av at Sandisk Compact Flash var det som var anbefalt. Noen som har noen meninger ? -Christoffer- Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Vel, dette kommer jo helt an på hvor mange bilder du ønsker å kunne lagre på minnebrikken... Skal du lagre flest mulig bilder, så kjøper du så stor brikke du har råd til, enkelt og greit. Tror ikke jeg personlig hadde kjøpt noe mindre enn 1 Gb i hvert fall. Mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske at jeg leste et eller annet sted at MemoryStick fungerer bedre/raskere i kameraet enn CF. Rett meg gjerne dersom jeg tar feil, for jeg har ærlig talt ikke satt meg så mye inn i dette kameraet, ettersom jeg ikke er på utkikk selv akkurat nå. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Hvis jeg kjøper en Memorystickbrikke på 1gb kommer det til å svi i pengboka. Men har lest litt om IBM Microdrive, prisen var faktisk ikke så ille: 1800 kroner på XD.no for 1gb brikke. Men har hørt veldig mye negativt om akkurat Microdrive. Brikkene skal visst være veldig skjøre. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jepp, det er som sagt lommeboken som setter begrensningen, derfor sier jeg kjøp så stor brikke du har råd til :-) Har en 1 Gb Microdrive selv, som jeg har brukt i et Fuji S602-kamera og nå mitt nye Canon 10D. Har fungert glimrende den. Når det er sagt så er det riktig at de er mer utsatt for støtskader enn CF-kort. Dersom du planlegger litt røff bruk, så vil nok CF eller MemoryStick være et mye bedre alternativ. Men dersom du er litt forsiktig så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal gå helt fint. Har brukt mitt kort i over et halvt år, og sikkert tatt rundt 3000 bilder med det. Lenke til kommentar
terjed Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg ville heller gått for to 512mb-kort. Det blir billigere og du har sikkertheten ved at alle data ikke er lagret påen brikke. På beste jpg-oppløsning vil du kunne ta ca 120 bilder på ett 512mb minnekort. Har du ubegrenset økonomi, så ville jeg heller tatt flere 1gb-kort. Men på den annen side, så vile jeg da også valgt et annet kamera :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå