espboot Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg funderer på om det går å bruke støydempingsmattene fra biltema i PC'n? Tror dere det vil bli for høy isolerende effekt, eller er dette det samme som med støydempingsmattene de selger på f.eks. 3dfxcool? Er det noen her som har erfaring med denslags? Her er adressen til mattene jeg sikter til: biltema mvh esp Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 jepp, det har jeg tro på at vil funke fint Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg funderer på om det går å bruke støydempingsmattene fra biltema i PC'n?Tror dere det vil bli for høy isolerende effekt, eller er dette det samme som med støydempingsmattene de selger på f.eks. 3dfxcool? Er det noen her som har erfaring med denslags? Her er adressen til mattene jeg sikter til: biltema mvh esp Har satt de mattene inn i et Chiftec kabinett som jeg bruker som server. De demper ikke på langt nær så godt som MagicFlees 2 gjør i et annet chifteck kabinett jeg har i stua. Lenke til kommentar
espboot Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Vet du hvor de selger MagicFlees 2 mattene? mvh esp Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har brukt Biltema/Torshov Bilrekv. matter med stort hell. Det finnes to typer som er brukbare: 10mm skumplast baserte og 2mm asfaltplater. Sistnevnte er gode til å fjerne gvining fra harddisker. Ellers så er mattene mest effektive i fronten for å dekke "lydhull". Disse hullene er typisk vedledike 5 1/4 brønner og lign. Jeg har kjøpt med en støymåler, så jeg har i praksis kunnet måle for å se om dette hjelper. Det gjør det! Men ikke sett på mer matter enn nødvendig, da kabinettert avleder mindre varme. Jeg har dessverre ikke prøv MagicFlees eller lignende, men antar at disse er litt tyngre og demper derfor bedre. Lenke til kommentar
Cid Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har brukt 3mm asfalt på aOpen kab og 7mm skum m/folie utenpå der igjen, og det er helt topp, asfalten fjerner vibrasjoner og lavfrekvent støy, mens skum fjerner høyfrekvent støy. Jeg betalte vel rundt 300.- for alt, og har igjen til vaffal to kabinetter til. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det aller meste av kjølingen skjer ved at det kommer inn kald luft i kabinettet som varmes opp og sendes ut av kabinettet igjen. Bare en liten del av kjølingen foregår ved konduktiv varmeoverføring gjennom veggene og taket i kabinettet. Dermed skal det ikke være noe problem å legge inn støyisolerende matter selv om de også er varmeisolerende. Bare pass på å ikke steng viktige luftehull for hverken inn-luft eller ut-luft eller ved trange passasjer i kabinettet. Du må heller ikke bruke platene til å dekke noen varmeproduserende deler (eks harddisken). Jeg har tenkt å kjøpe slike selv, men i mangel av bil har jeg ikke giddet å komme meg til biltema ennå. I mellomtiden har jeg brukt raggsokker og tape i bunnen av kabinettet og på sidedørene med godt resultat. Det reduserte støyen fra den skrikende WD-disken til sikkert rundt 1/4 av det gamle nivået. Lenke til kommentar
espboot Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Takk for alle svar. Jeg tror jeg går for alternativet som Cid beskrev. Kona leser til eksamen og krever ro i huset, men jeg har ikke hjerte til skru av eMule... mvh esp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå