Gå til innhold

NF7-S: klarer ikke resette bios


Serqevx

Anbefalte innlegg

Hovedkortet mitt er mongo.

har vært klikk noen ganger før, samme feil som nå, fikk det igjen, prøver å kjøre det opp på xp3200 hastighet (har en xp2500 cpu med twinmos winbond ram). PIIP. "******" tenkte jeg. prøver nå å resette bios, men det virker ikke. Har prøvd å holde inne "insert" + bryteren på HK. AKKURAT likt har det vært før. Blitt sendt inn en gang, 2. gangen det var ødelagt holdt det å ta det ut og inn av kabinettet, tredje gangen testet han som reparerer det (lokal datasjappe) med et annet skjermkort og ram og da ble det liv i det igjen. Fikk igjen i går ettermiddag og gledet meg til å redigere film idag. men det får jeg ikke gjort. Noen som har opplevd noe lignende?? :scared: Dette er det rareste Hk'et jeg har vært borti ihvertfall...

 

Det egentlige spørsmålet blir:

Hvordan resetter jeg bios på et HK der det ikke går ann å resette bios? :green:

Endret av Serqevx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm...Hvis det høres ut som maskinen starter, kan det være noe galt med skjermkortet?

Hvis det ikke er liv i vifter, HD o.s.v. kan det være RAM.

Bakgrunn: du sier at reparatøren satte i et annet skjermkort og RAM, og DA virket det.

Se om du for lånt dette fra noen, og prøv.

Ellers kan det jo ligge i strømforsyningen eller i den hardt pressede CPU`en din.(hvis ikke den også ble testet av reparatøren...)Det er jo ikke alle XP2500 som tåler klokking like godt

Et siste halmstrå er signalkabelen mellom PC og skjerm. Kan ha fått seg en knekk eller lignende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...