mrf00rk Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Hei Nå har jeg snart fått nok av denne maskina. Jeg har et Asus TUSL2-c hovedkort og P3 933mhz. Saken er at jeg må rive ut cpu'n hver gang jeg skal skru på maskina. Jeg har hatt trøbbel med skjermkortet som forøvrig er et Asus V7700 Deluxe GTS, kan skjermkortet være årsaken? Jeg har røska ut alt og romstert i kabinettet men ingenting hjelper. Så siste løsning er vel å sende inn hele pakka til komplett for å se om det er noe feil en plass. Men det tar jo år og fjell så jeg vil undersøke litt selv først. Og til slutt, ingenting er overklokket eller gjort noe med. Hilsen Andreas. [ Denne Melding var redigert av: mrf00rk på 2002-03-11 17:36 ] Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Du kan jo fjerne alle unødvendige komponenter (Isdn-kort, alle ram-brikker utenom en osv) og prøve å starte opp da. Hvis problemet forsvinner, kan du legge til en og en komponent til problemet oppstår igjen, og vips, synderen er funnet. Forøvrig er det bare tull å rote for mye med ei ny maskin som har garanti hvis man ikke er ganske datakyndig selv, det er fort å gjøre et eller annet så garantien ikke gjelder lenger. Og det er jo passe tamt hvis maskina i utgangspunktet hadde en feil som berettiget utbedring på garantien. Lykke til! Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 kanskje det kunne vere en ide å dra ut kontakta istedenfor cpu, og det kan ha noe med innstillingene i windows. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Prøv en annet pci port på hovedkorte på et av kortet. Prøv bios oppdatering og se om det hjelper (DEt er ikke få jeg har sagt det til :smile: ) Lykke til! Lenke til kommentar
mrf00rk Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Hei Vel, Jeg har dradd ut alt som kan draes ut. Kontakter til alt som kontaktes kan, så siste løsning er å fjerne cpu fra sin plass, starte uten - slå av igjen for så å sette den på plass. Da starter maskina skikkelig. Og jeg har ikke gjort ting som går utover garantien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå