Gå til innhold

Nettverket hacket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Admins: Kan anbefale dere å smekke inn litt sikkerhetspatcher, som grsec, og smekke inn snort, (utrolig morro, jeg sendte mail til ISP-en til en som tok det klassiske IIS-angrepet på apachen min, har fått svar :p), lese logger og aktivt følge opp sikkerheten. Drit i uptime, sikkerhet above all!

Kjørte i en periode et nattlig script som leste gjennom apache loggen min etter IIS hacking forsøk (cmd.exe) og automatisk sendte mail til ISP....fikk stort sett bare autogenererte mailer tilbake....

Hihi, jeg fikk personlig svar jeg :D

Lenke til kommentar

Det som er litt artig er å se at windows.no kjører på en Linux server.

 

Og hvem er det som har glemt å oppdatere sikkerheten denne gangen da??

 

Vel får håpe det blir lenge til neste gang.

 

Og om noen har addressen til TechTeam, så skal jeg sende de en ekte brevbombe!!!! :devil:

Lenke til kommentar
Hackere/crackere minner meg om ungdom som skraper opp bilpanser med mynter o.l. :no:

Jeg er 100% uenig.

 

Jeg sammenligner dette med å parkere en mercedes benz i en slum og la bilnøklene ligge oppå bildekket. Det er uforsvalig.

 

Og hvorfor ungdom? Hvem sier at det er ungdom som har klart å cracke serverne til hw-nettet?

Lenke til kommentar

Leste dette fra ITavisens kommentarer, ganske interresant...

TechTeam er en brasilians gruppe crackere, som har drevet svært så aktiv defacing de siste årene. De kritiseres for å bruke velkjente exploits - de bedriver altså bevisst hærverk snarere enn å finne nye systemsvakheter. De er og kjent for å ikke bare endre index-sider, men også legge igjen endrede systemfiler og ymse rootkits. Jeg vet ikke hvor erfarne folkene bak de HW relaterte sidene er, men de bør nok reinstallere systemene side. Kommentarer om at det bare index-sidene var endret virker blåøyd optimistisk.

Lenke til kommentar
Leste dette fra ITavisens kommentarer, ganske interresant...

TechTeam er en brasilians gruppe crackere...de bedriver altså bevisst hærverk snarere enn å finne nye systemsvakheter.

Kommentarer om at det bare index-sidene var endret virker blåøyd optimistisk.

Det er vel ikke bare hærverk fordi de ikke finner nye hull? De viser jo tross alt drifterne at de er utsatt...

 

Lurer på om hw-nettet kommer til å være nede et par dager nå, jeg... :D

Lenke til kommentar

oh gid a meg... naa har jeg sittet her pa datamaskinen i rundt siden 6:30pm mountain time til .8:20 og lest.... og jo mer jeg leser, jo flere psoter kommer det... Med untak av enkelte synes jeg det er bra at folk leser hele posten, og ikke skummer... Har ledd en del gjennom postene, og synes de politiske argumentasjonene er taapelige. Grenser til ubeskrivelige patetiske...

Usa styres riktignok av en president som ikke alle har sympati for, ogsaa her i statene... Om noen folger med cnn saa holder det paa aa bli president valg, og av alle de storste opponentene til bush. Er alle imot usa's utenrikspolitikk og vedvarelse av irak. Riktignok er irak et problem som har oppstatt, og naa maa fortsette aa bli "fikset" paa, for de av dere som kan litt om samfunnet, de vil forstaa...

 

og utalelsene om tysk er et stygt sprak, er grunnlose, norsk sprog er grunnlagt paa tysk! Og kan du tysk forstar du med letthet flamsk, nederlandsk, platt og andre dialekter fra ostkysten til vestkysten...

 

Mitt aar her i statene som utvekslings elev har gitt meg mye innsikt om hvordan usa tenker... og si at usa kan brenne er aa brenne sin egen slekt! Usa er ikke et eget folk opprinnelig, men nordmenn, briter, franskmenn, spanjoler, tyskere og andre som vilel fremme demokrati og utove sine religiose akter uten aa bli drept.

 

Usa's utenriks politikk stottes ikke av alle, men den er blitt formet av hendelser som har kommet, et godt eksempel er 9/11. Selvfolgelig har 9/11 blitt misbrukt, Men det gjor ikke at amerikanere skal brenne... Enkelte ledere skal ikke odellegge for en hel nasjon. Og usa har stottet norge i saa mangt, glem ikke marshall planen.

 

Ruslland hadde politiske forbindelser med usa under krigen for d dagen startet... britene og usa sendte tropper inn til nordnorge/finnland for aa hjelpe russere med aa faa tyskere ut, og dette var for russland begynte aa vinne paa fronten... Hadde ikke Tyskland angrepet russland, ville historien meget mulig vaert annerledes den den er idag! Vi har mye aa vaere takknemlig for, selvom vi maa vaere kritiske til situajsonene som skjer i verden... Er det ingen ting som burd skrives som : brenn amerika, amerika suger osv... Var olje ble funent av Amerikanerne, og du hadde ikke kunnet skrive paa din pc uten teknologien som ble utviklet i amerika under "free market economy"...

 

Men vekk fra kommentarer, som jeg haaper guider personer med feilposter!

 

Jeg haaper at administratorne har fatt fikset sikkerhetshullet, og beklager for at enkelte av oss i forumet kan vaere saa ekle og utakknemmelige aa og si at admin fortjente denne behandlingen av crackerne. Det er jo tross alt en side som drives av vellvilje og entusiasme, paa frivillig basis... Og dette angrepet har nok odelagt en god del nattesovn til administratorne! Jeg haaper dere vill fortsette med denne tjeneste, selv om motviljen dere moter kan vaere (mildt beskrives som) ille til tider...

 

Staa paa hw.no

Haaper dere faar tatt dem!

 

edit: ps: jeg vil ikek starte en ny politisk diskusjon, men ville bare opplyse om missforstaaelse... Jeg vil ikke paa noen maate virke kverulerende... ;)

Endret av anbar
Lenke til kommentar

Og der setter vi en strek for politiske debatter rundt angrepet. Vi ble angrepet av en gjeng med asosiale skrullinger som har 1 ting som hovedmål: ødelegge for andre. At de skjuler seg bak et politisk budskap er nok bare et virkemiddel for å skjule sine spor.

 

Og til den som lurte på om vi har anmeldt forholdet: det er jeg ikke sikker på ettersom det er noe Hardware Online AS må avgjøre, men jeg kan ikke se hensikten i og med at vi neppe får vite hvem som står bak angrepene noen gang. Kanskje det er SCO som angriper alle *nix -boksene for å se om det ligger noe stjælt kildekode der? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...