Gå til innhold

Hvor mange bruker nocd cracks på spill de eier ?

Anbefalte innlegg

tror nok ikke at det er så mange som bruker disse programma.. men siden vi som gjør det ikke har sett en sånn tråd på dette forumet før, så blir vi jo nysgjerrige på hva det er og kanskje dele litt erfaringer... men det var tydligvis ikke lov alikavel! :( Men vi bruker det jo selvfølgelig bare fordi da slipper vi å lage hakk i orginal cdene våre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg selv bruker No-cd crack på alle spillene mine det går ann på, hvis ikke bruker jeg verktøy for å mounte image filer av cd'ene (ok ok, skal ikke nevne navn) ;)

Jeg bruker det ikke bare pga støy fra cdrom og sikrere for cd platene å ligge i coveret, men det går jo raskere for spillene å hente informasjon fra harddisk enn ei cd plate. :thumbup:

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar

En gang i tiden kom nesten alle spill med følgende tekst i manualen: "Du bør snarest mulig ta sikkerhetskopi av spillet, og aldri spille fra originaldiskene. Disse bør du lagre på et sikkert sted."

Enig i at det er positivt når utviklere gjør som Stardock og ikke krever at spillcd-en er i hele tiden. Det er flere måter å sikre at folk ikke piratkopierer spill som er langt bedre enn standard kopibeskyttelse.

Lenke til kommentar
Et tygg og du er hekta sier nå jeg. Går aldri tilbake til å bruke CD'er med mindre jeg må, som som oftest er etter at en ny patch er sluppet og det ikke er kommet en no-cd enda (hersens Jedi Academy).

derfor bruker man ikke no-cd crack, blir så mye bal med patching

Lenke til kommentar

kjøpte max payne 2 nytt fra en plass i russland. der kunne jeg kjøre spillet uten cdn i skuffen.. :innocent: men begynte å lure da coveret var et vanlig cd-etui. men er orginal da. hehe. sikkert en liga som lager og selger spill over hos kamerat stalin. men spillet funker som tusan. kjøpte det på en butikk på ebay for 100 spenn med porto, var så billig at jeg tok sjansen på at den virket. og det gjorde den. hadde norsk fra før. men den ble solgt i en fei

Lenke til kommentar

Bare for å dra opp dette emnet med "kjøre spill uten cd -programmer" igjen, så er jo disse fullt lovlige? Og når man faktisk har betalt for et spill så bør man jo også ha lov til å lage iso/bin fil av denne cd'en og bruke et slikt program? Sensurere dette for at det ikke skal komme ut til de som ikke vet hvordan de spiller nedlastede spill tror jeg ikke har noen særlig virkning. De som laster ned spill får spilt dem uansett om vi sensurerer og bannlyser alle iso/bin spillende programmer som finnes? De kan jo faktisk bare brenne dem ut... Men hvis jeg forstod problemet feil nå så bare si ifra..

Uansett. Jeg synes disse programmene er fantastiske jeg. Det er jo fantastisk å spille uten å høre cd-rom sus hele tiden, også er de mye bedre enn no-cd cracks fordi det er mye lettere å patche spillene. Samt at mange no-cd cracks ødelegger for bl.a. online spilling..

Edit: litt dårlig formulert eller...

Endret av zimen
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å bruke No CD-patch. Hvis du virkelig er glad i CD'ene dine så bør du jo behandle dem deretter. Og hvis cd-rommen bråker for mye, jo, da har du på for lavt volum ;)

Edit: Zimen, går jo fint å brenne ut en spill cd, men det er å kjøre programmet som skaper problemer. No-CD-patchen gjør at du ikke trenger orginalcden for å spille spillet.

Og en ting til:

også er de mye bedre enn no-cd cracks fordi det er mye lettere å patche spillene. Samt at mange no-cd cracks ødelegger for bl.a. online spilling..

Hva mener du med at det er lettere å patche spillene? For hver nye patch som kommer ut så må du jo skaffe deg en ny crack til den nye patchen.

Tar mer senere da jeg kommer hjem fra trening.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar
også er de mye bedre enn no-cd cracks fordi det er mye lettere å patche spillene. Samt at mange no-cd cracks ødelegger for bl.a. online spilling..

Hva mener du med at det er lettere å patche spillene? For hver nye patch som kommer ut så må du jo skaffe deg en ny crack til den nye patchen.

Du skjønte ikke hva jeg mente eller.

Med de programmene som lager en virtuell disk som kan brukes som cd-rom trengs det ofte ikke no-cd crack i tillegg. Det er programmene jeg liker. Ikke no-cd cracksene... Liker vel cracks og, for å ta vare på cd'ene og slippe suuuuus, men programmene (som vi ikke får lov til å nevne navn på) er mye bedre.

Lenke til kommentar
Du skjønte ikke hva jeg mente eller.

Med de programmene som lager en virtuell disk som kan brukes som cd-rom trengs det ofte ikke no-cd crack i tillegg. Det er programmene jeg liker. Ikke no-cd cracksene... Liker vel cracks og, for å ta vare på cd'ene og slippe suuuuus, men programmene (som vi ikke får lov til å nevne navn på) er mye bedre.

Nei, du kan ikke bruke en virituell disk som en vanlig CD uten No-CD patch. Så hver gang det kommer ut en ny versjon av spillet (f.eks 1.02), så må No-CD patchen også patches til 1.02. Det går fint an å installere et spill fra en .bin fil, men å spille spillet med .bin fila som om det skulle ha vært orginal-cden går ikke, det er jo derfor det kalles en "crack" - selve spillet er "cracket".

Lenke til kommentar

Jeg bruker slike "verktøy" på alle spillene mine samt lagrer imagefiler av dem på HDen. Jeg gjør dette mest fordi pga CD/DVD-en er et forbanna skjørt medium som er lett å miste/ødelegge (spesielt når man har små barn i huset), samt at det er enklere enn å leke "diskjockey" hele tiden (spesielt når man spiller mange forskjellige spill). Jeg ser dette på også som min rett å beskytte investeringen jeg har gjort.

Jeg hadde gjerne sett at prisene på minnebrikker med >=512MBs kapasitet gikk kraftig ned i pris, slik at man heller kunne legge spill på disse. Se på en CompactFlash-brikke og en CD/DVD-plate. Hvilket medium tror dere er mest motstandsdyktig mot ytre påvirkninger? Og angående kopibeskyttelse, bare se på teknologien som bl.a MemoryStick og Secure Digital kan tilby.

Jeg er helt enig med Joachim_F sin påstand om at det finnes bedre måte å hindre piratkopiering på enn å måtte ty til etter min mening forbrukerfiendtlige kopibeskyttelser. Da gjelder det ikke bare på spill, men også på musikk-CDer, DVD-filmer o.l.

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...