Raphaug Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Går jeg over 204 x 11.5 får jeg en alarm :\ Kan feks. ta 200 x 12, men da får jeg feilbeskjed om at den ikke finner nødvendige windows filer! Er den låst? Kjøppte den i september 03! Hva har dere oppnådd med denne cpu`n hvis den ikk er låst? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Tviler på at den er låst. Prøvd og øke vcore? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Hehe, har ikke funnet det såkallte vcore! Har Abit NF7-S v2.0! Heter det vcore og hva skal jeg øke til? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hehe, har ikke funnet det såkallte vcore! Har Abit NF7-S v2.0! Heter det vcore og hva skal jeg øke til? Hvis du har klart å stille på fsb og multiplier på ett abit nf7-s kort, er det ikke vanskelig å finne vcore da. Sitter du og sover i bios eller er du trangsynt. Hvis du titter litt lenger ned på samme siden siden som du finner fsb og mp, så vil du se at der står det vcore og innstillinger for volt på ram, NB og AGP. Der stiller du opp Vcore til mere enn det den er satt til. På hovedkortet ditt kan du stille den helt opp til 2.3V men det er ikke å anbefale hvis du ikke har vannkjøling Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Ok! Stillte opp vcroe til 1.8v og 219 x 11 = (?) og startet pc`n.. Det hele gikk fint te da den skulle begynne å boote windows, da fant den ikke nødvendige windows filer og jeg fikk blåskjerm som lød slik: "INVALID_KERNEL_HANDLE" Hva er feil? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det er ikke noe feil selv om du ikke får startet opp på 219x11 med 1,8v. Ned med frekvensen eller opp med vcore, om det ikke er FSB som stopper deg, test med lavere FSB og høyere MP. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2004 Ned med frekvensen eller opp med vcore, om det ikke er FSB som stopper deg, test med lavere FSB og høyere MP. Dette ble ikke så mye bedre.. virker som mp ikke vil over 12! Får denne "koselige" alarmen som er som fuglesang i mine ører.. Evt. mp mod? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 hehe, trekker tilbake 2375mhz m. 1.85V og 190*12.5! Najs! Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) hvilken kjøling har du? Jeg har en boxed vifte som fulgte med, men er redd for å klokke fordi jeg ikke vet hvor god denne vifta er... Noen som vet??? Endret 27. januar 2004 av gravypressure Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Kan godt hende at rammen stopper deg.. Da er høy FSB vanskelig å oppnå FSB har også mest effekt Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 jeg har 2x512Mb TwinMos PC3200 hvor mye tåler disse??? hvordan stiller du fsb'en mer nøyaktig? Jeg har Asus NA7N8X Deluxe, og i BIOSen går FSBen bare fra 166 til 200. Kan jeg f.eks. stille inn på 180? 190? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Er noe du setter til "Expert" eller "User define" eller noe liknende så kan du stille FSB på hva du vil. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) jeg har samme cpu men jeg tror den er låst når jeg prøver å sette mp på t.ex 12 så vil ikke pc,n boote kjøpte den like etter jul. eller kan de ha noe med hk jeg har er et MSI KT4 ultra + noe mere som jeg ikke husker Endret 27. januar 2004 av Loc Dogg Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) hehe, trekker tilbake 2375mhz m. 1.85V og 190*12.5! Najs! Pass på temperaturene dine nå da! De vil nok klatre ganske godt med 1,8v og boxed vifte! Skal du virkelig klokke så det synger, bør du vurdere vannkjøling. Lykke til, okkesom! Ooops! Så i siggen din at du allerede har vannkjøling! Da er det jo bare å kline til med v-core da! Sjøl har jeg kjørt 2,3v ved flere anledninger, men er nok ikke å anbefale over tid.... Endret 27. januar 2004 av Skrue Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 hehe, trekker tilbake 2375mhz m. 1.85V og 190*12.5! Najs! Pass på temperaturene dine nå da! De vil nok klatre ganske godt med 1,8v og boxed vifte! Skal du virkelig klokke så det synger, bør du vurdere vannkjøling. Lykke til, okkesom! Ooops! Så i siggen din at du allerede har vannkjøling! Da er det jo bare å kline til med v-core da! Sjøl har jeg kjørt 2,3v ved flere anledninger, men er nok ikke å anbefale over tid.... Hehe, jeg har vannkjøling da! Boxed viffte har jeg aldri brukt eller hatt.. Tempen ligger på 49-55grader ved full load, men det er også veldig dårlig flow i kabinettet. Skal ordne det med albuer i morgen. Hva skal jeg ha på ram timings? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Hm, synes nok at tempen din var veeel høy, ikke minst med det utstyret! Du bør klare å holde deg på 40-45grader, om lufttempen inn på radiatoren er "fornuftig", dvs rundt 20grader. Da øker jo muligheten for å klokke høyere også. Jeg er nok ikke den rette til å gi deg råd om RAM-timings, da vil jeg heller anbefale deg å lese tråden / guiden til Snekker´n! Der får du svar på mye omkring det med RAM, og hvilke settings du kan prøve deg med. Dette er jo i høyeste grad avhengig av hvem som har produsert brikkene, det vil du fort kunne lese deg til. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Ok! Men jeg er også ganske forvirret anngående cpu temp`n min Skal kjøpe meg noen albuer så jeg slipper å få evt knekk på slanger. Men det er ikke det nå! 2 stk Titan viffter blåser luft ut av kabinettet og gjennom radiatoren. Vet du hvorfor jeg får så drålig temp? Noe som kan sinke flow`en kanskje? Nå er temps: Cpu: 50.5 Grader Celsius Mob: 25.0 Grader Celcius Endret 27. januar 2004 av Raphaug Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Med RAM-timings er det bare å prøve seg fram og se hvor lavt du kan ha dem. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2004 Hva som vil være best da? 7-2-2-3? Har på turbo settings nå da.. Skal det være høyt først, og etter det så lavt som mulig? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Ok!Men jeg er også ganske forvirret anngående cpu temp`n min Skal kjøpe meg noen albuer så jeg slipper å få evt knekk på slanger. Men det er ikke det nå! 2 stk Titan viffter blåser luft ut av kabinettet og gjennom radiatoren. Vet du hvorfor jeg får så drålig temp? Noe som kan sinke flow`en kanskje? Nå er temps: Cpu: 50.5 Grader Celsius Mob: 25.0 Grader Celcius Du BØR ha radiatoren fremme i kabinettet og viftene slik at de suger luft inn i kabinettet gjennom radiatoren og ha noen andre vifter til å blåse ut bak.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå