Virik Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Nå bruker jeg denne koden: <?php $filename = 'temp.php'; $lines = file($filename); print $lines[1]; ?> Den henter inn linje 1 fra kildekoden til temp.php... Hvis jeg vil begrense denne til å bare hente inn de første 50 ordene, hva må jeg bruke av koder da? Tips? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 kanskje noe slik: <?php $fh = fopen("dinfil.txt","r"); $femti = fread($fh,50); echo $femti; ?> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) fread vil bare lese inn et bestem antall tegn, og ikke ord. Videre er $lines[1] linje nummer 2, ikke 1. Siden det er en array starter den på 0, dvs. $lines[0]. Det finnes mang muligheter for å bare lese inn de 50 første ordene, f.eks. str_word_count(). $ord = str_word_count($lines[0], 1); for($i = 0; $i < 50; $i++){ echo $ord[$i]." "; } Eller du kan bruke explode og dele opp setningen for hver mellomrom! Endret 20. januar 2004 av ???????? Lenke til kommentar
Virik Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 OK, så jeg bruker denne koden.. som skriver ut linje 22 fra auckland.php, og det virket.. Meeen, hvorfor forsvinner bokstaver som æ,ø og å, og også all tegnsetting? <?php $filename = 'places/auckland.php'; $lines = file($filename); $ord = str_word_count($lines[21], 1); for($i = 0; $i < 50; $i++){ echo $ord[$i]." "; } ?> svar asap Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Har du problemer med str_word_count() kan du bare bruke explode(). $ord = explode(" ", $lines[0]); for($i = 0; $i < 10; $i++){ echo $ord[$i]." "; } Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 stemmer det, var litt for rask på avtrekkeren. men, vil du skrive ut 50 ord fra første linje, fra 22. linje, eller fra starten av fila og uavhengig av hvor mangel injer? 50 ord er ganske langt for å være en linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå