Gå til innhold

Maskinen er treig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

acj3no skrev (2002-03-11 17:14):

Har 1,4 GHz og 256 ddr ram....Men maskinen hakker, fungerer treigt...Så jeg vet ikke hva som er problemet..kanskje gjør dere?

Velkommen til Windows. Om du har oppgradert, er det mest sannsynlig berre ein reinstallasjon av Windows som trengs, med medfølgende komplett formatering. Funker fett! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

acj3no skrev (2002-03-11 17:14):

Har 1,4 GHz og 256 ddr ram....Men maskinen hakker, fungerer treigt...Så jeg vet ikke hva som er problemet..kanskje gjør dere?

Hvilket Opperativsystem kjøre du?

Kjører du alle de nyeste drivere?

CTRL+Alt+del og se på "Processes" om noen programmer som stjeler minne/CPU resurser.Slå av alt du ikke har bruk for ved å gå til START _ RUN og skriv msconfig.

Deretter velger du startup og slår va alt untat taskmanager, scandisk.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-11 21:53, kilogram skrev:

Velkommen til Windows. Om du har oppgradert, er det mest sannsynlig berre ein reinstallasjon av Windows som trengs, med medfølgende komplett formatering. Funker fett!

Eh... medfølgende komplett formatering etter han har reinstallert windows? Jeg vil nå anbefale at tar en komplett formatering FØRST og SÅ installerer Windows :smile:

Poengløst å reinstallere Windows for så å formatere vel?

Lenke til kommentar

1. Har du nyeste drivere innstalert for alt? Spesielt viktig om du har VIA chipset på hovedkortet.

2. Har du enabled L1 og L2 cache på cpuen din? Det må være på ellers går alt tregt:)

3. Kjører hardisken dine i udma mode?

4. Er skjermkortet satt til agp4x?

5. Nyeste drivere til alt (igjen?)

Hva mener du med "tregt"? Det er mye mer enn cpuen som har noe å si på hastigheten din, og hardisken vil være en stor flaskehals om noe er galt med den:)

Lenke til kommentar

Det jeg mener med at den er treig, er at den låser seg ofte. Systemet går treigt av og til etter å ha kjørt ett spill. Maskinen bruker lang tid på å åpne "Min Datamaskin".

Den fungerer ikke som den skal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...