Gå til innhold

Bygge pc for første gang

Anbefalte innlegg

ok, jeg skal sette sammen en pc for broren min, og jeg har aldri gjort dette før, det nærmeste jeg har vært å bygge en pc er å skifte et lydkort, innstallere et nettverkskort og montere ekstra ram...

dette er hva jeg hadde planer om å kjøpe...

pc3.gif

noen biter som ikke passer sammen?

noen biter som bør byttes ut?

noe jeg har glemt?

følger alle kabler jeg trenger med, eller må de plukkes ut i tillegg? (strøm, IDE, etc etc etc...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller satset på Nforce2 hovedkort, samt byttet ut skjermkortet. Hercules-kortet var dyrt.

Ville heller valgt:

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB: ca 2600,-

Evt.

Sapphire Radeon 9800PRO AIW 128MB DDR: ca 3600,- med Tv-tuner osv.

Lenke til kommentar

hmm som ahpadt sier så trenger han kanskje ikke 1 gb med ram enda så du kan heller gå opp på cpuen tin en 3000+ kanksje? hmm å AIW kortet er slettest ingen dum ide

hmm når jeg tenker meg om så er det tastaturet svært dårlig også. kun 3 taster man kan holde inne av gangen så hvis din bror har tenkt å spille som warcraft eller counter-strike velg ett annet tastatur ....

Endret av Eminent
Lenke til kommentar

ok, så jeg bytter ut hovedkortet med et nForce2 hovedkort, trenger jeg et lydkort eller er det indtegrert i nForce2?

så tar jeg bort 512mB ram fordi 1024 er unødvendig og det kan eventuelt oppgraderes senere...

prosessoren skal opp til en XP3000+ og skjermkortet skal byttes ut med et saphire AIW

hvilket tastatur bør jeg bytte til? hva er det beste gaming tastaturet?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte til en raskere CPU, de er jo så lett klokkbare. Jeg ville vel tro at å gå for en XP2500+ og klokke den til 3200+ er et godt alternativ.

Det er snakk om et førstegangskjøp her. Dvs at han kanskje ikke vil prøve seg på overklokking med det første. Tror ikke du klokka opp din første pc liksom.. :roll:

Gå for det du har satt opp nå du, bare xp3000, 512mb minne og kanskje det tastaturet som jeg viste deg..

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte til en raskere CPU, de er jo så lett klokkbare. Jeg ville vel tro at å gå for en XP2500+ og klokke den til 3200+ er et godt alternativ.

Det er snakk om et førstegangskjøp her. Dvs at han kanskje ikke vil prøve seg på overklokking med det første. Tror ikke du klokka opp din første pc liksom.. :roll:

Gå for det du har satt opp nå du, bare xp3000, 512mb minne og kanskje det tastaturet som jeg viste deg..

Lykke til! :D

Enig. Bedre å kjøpe det når man ikke skal klokke...

Ellers synes jeg det ser veldig greit ut. Fint skjermkort.

Lenke til kommentar
ok, så jeg bytter ut hovedkortet med et nForce2 hovedkort, trenger jeg et lydkort eller er det indtegrert i nForce2?

så tar jeg bort 512mB ram fordi 1024 er unødvendig og det kan eventuelt oppgraderes senere...

prosessoren skal opp til en XP3000+ og skjermkortet skal byttes ut med et saphire AIW

hvilket tastatur bør jeg bytte til? hva er det beste gaming tastaturet?

HELT sikker på at du trenger AIW? Kortet er det samme på begge versjonene, bare at AIW har TV-tuner osv. Akkurat der kan du spare en lapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...