flambøso Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 ok, jeg skal sette sammen en pc for broren min, og jeg har aldri gjort dette før, det nærmeste jeg har vært å bygge en pc er å skifte et lydkort, innstallere et nettverkskort og montere ekstra ram... dette er hva jeg hadde planer om å kjøpe... noen biter som ikke passer sammen? noen biter som bør byttes ut? noe jeg har glemt? følger alle kabler jeg trenger med, eller må de plukkes ut i tillegg? (strøm, IDE, etc etc etc...) Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 en annen DVD spiller? F.eks NEC 1300A? Da har du jo alt i en, dvd brenner, dvd spiller, cd brenner, cd spiller.. (Tror jeg ) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Bytte til en kraftigere CPU og kanskje ikke gi han 1GB med ram. Han kommer aldri til å få bruk for det uansett.. Lenke til kommentar
Eminent Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 hmm jeg tror jeg ville byttet hovedkort... ABIT NF7-S V2.0 S-ATA Nforce2 Ultra kortet... det er raskere å koster ikke stort mer. En ellers grei pc du har der men gjør som supremex å bytt til en dvd brenner så har du alt i ett Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Ville heller satset på Nforce2 hovedkort, samt byttet ut skjermkortet. Hercules-kortet var dyrt. Ville heller valgt: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB: ca 2600,- Evt. Sapphire Radeon 9800PRO AIW 128MB DDR: ca 3600,- med Tv-tuner osv. Lenke til kommentar
Eminent Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) hmm som ahpadt sier så trenger han kanskje ikke 1 gb med ram enda så du kan heller gå opp på cpuen tin en 3000+ kanksje? hmm å AIW kortet er slettest ingen dum ide hmm når jeg tenker meg om så er det tastaturet svært dårlig også. kun 3 taster man kan holde inne av gangen så hvis din bror har tenkt å spille som warcraft eller counter-strike velg ett annet tastatur .... Endret 19. januar 2004 av Eminent Lenke til kommentar
flambøso Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2004 ok, så jeg bytter ut hovedkortet med et nForce2 hovedkort, trenger jeg et lydkort eller er det indtegrert i nForce2? så tar jeg bort 512mB ram fordi 1024 er unødvendig og det kan eventuelt oppgraderes senere... prosessoren skal opp til en XP3000+ og skjermkortet skal byttes ut med et saphire AIW hvilket tastatur bør jeg bytte til? hva er det beste gaming tastaturet? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg har dette tastaturet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=2&s=pl Det er nydelig Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte til en raskere CPU, de er jo så lett klokkbare. Jeg ville vel tro at å gå for en XP2500+ og klokke den til 3200+ er et godt alternativ. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte til en raskere CPU, de er jo så lett klokkbare. Jeg ville vel tro at å gå for en XP2500+ og klokke den til 3200+ er et godt alternativ. Det er snakk om et førstegangskjøp her. Dvs at han kanskje ikke vil prøve seg på overklokking med det første. Tror ikke du klokka opp din første pc liksom.. Gå for det du har satt opp nå du, bare xp3000, 512mb minne og kanskje det tastaturet som jeg viste deg.. Lykke til! Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Vil du virkelig ha CRT skjerm? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Vil du virkelig ha CRT skjerm? Det er best. Uansett så er det smak og behag. (det er bare min mening) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Best? Hvorfor det? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det kommer jo til å bli ganske dyrt hvis du har LCD Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bytte til en raskere CPU, de er jo så lett klokkbare. Jeg ville vel tro at å gå for en XP2500+ og klokke den til 3200+ er et godt alternativ. Det er snakk om et førstegangskjøp her. Dvs at han kanskje ikke vil prøve seg på overklokking med det første. Tror ikke du klokka opp din første pc liksom.. Gå for det du har satt opp nå du, bare xp3000, 512mb minne og kanskje det tastaturet som jeg viste deg.. Lykke til! Enig. Bedre å kjøpe det når man ikke skal klokke... Ellers synes jeg det ser veldig greit ut. Fint skjermkort. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Det kommer jo til å bli ganske dyrt hvis du har LCD Ja, det er jo klart. Vet ikke om CRT er bedre selv om det er billigere da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Best? Hvorfor det? Mye (!!) bedre farger. Det betyr alt. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Har man plass og spiller mye ville jeg nok kjøpt CRT.. Vet ikke helt hvorfor, lcd har jo blitt bedre osv. Men fortsatt dyrt Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 CRT og LCD er fortsatt snak og behag, punktum! Lenke til kommentar
Mr.Nut Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 ok, så jeg bytter ut hovedkortet med et nForce2 hovedkort, trenger jeg et lydkort eller er det indtegrert i nForce2? så tar jeg bort 512mB ram fordi 1024 er unødvendig og det kan eventuelt oppgraderes senere... prosessoren skal opp til en XP3000+ og skjermkortet skal byttes ut med et saphire AIW hvilket tastatur bør jeg bytte til? hva er det beste gaming tastaturet? HELT sikker på at du trenger AIW? Kortet er det samme på begge versjonene, bare at AIW har TV-tuner osv. Akkurat der kan du spare en lapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå