Gå til innhold

En "liten" historie i nåtid


Anbefalte innlegg

Når en skal handle nye datakomponenter via internett så er det veldig viktig å velge en seriøs webshop butikk som du kan stole på, av den grunn skal jeg nå skrive om en "liten" historie angående webshop butikken Amraam PC. Dette er for å advare andre mot å handle hos denne useriøse webshop butikken.

 

Dete hele begynte for ett år siden da jeg skulle bestille noen data komponenter til en ny maskin jeg skulle bygge. Siden Amraam PC hadde gode konkurranse dyktige priser på en del av komponentene så valgte jeg å handle i fra dem. Dessverre var dette lettere sagt en gjort. Mitt førsteinntrykk var at dette var en veldig service innstilt webshop som ga svar rimelig fort på ting jeg lurte på. Etter en tre ukers tid kommer pakken i posten, jeg var ikke fornøyd grunnet treg leveringstid. Da jeg åpnet pakken fant jeg dessuten straks ut at jeg hadde fått feil skjermkort (hadde bestilt Sapphire Radeon 9500PRO, men fikk Sapphire Radeon 9500). I tillegg til dette fant jeg en kraftig nedstøvet strømkabel i esken, den kunne rett og slett vært brann farlig. Jeg tok opp dette med Amraam PC umiddelbart. Jeg kunne dermed sende kortet og strømkabelen i retur. Jeg ventet og ventet, uten svar og informasjon om hvor skjermkortet mitt hadde tatt veien. Ikke før etter påskeferien fikk jeg tilbake skjermkortet mitt, dette synes jeg var veldig treg levering. Dessuten kunne de vel informert meg underveis?. De svarte ikke på mail og tok heller ikke telefonen. Unnskyldningen de først kom med var at skjermkortet de hadde sendt til meg hadde blitt stjelt i fra posten. Ikke nok med det så skyldte de meg også penger, og dette tok jo sin tid før jeg fikk tilbakebetalt, faktisk ble ikke dette tilbakebetalt før i juni/juli måned. Rundt oktober tider fant jeg ut at det var en hardware feil på kortet som jeg hadde oversett, av den enkle grunn tok jeg kontakt med Amraam PC på ny for å sende dette kortet i retur. Det ble sendt første uka i november. Siden den tid har jeg ikke hørt noe i fra dem. De svarer ikke på mail og tar ikke telefonen. Jeg har vel kommet frem til dem ca. 2 ganger. Første gangen fikk jeg beskjed om at test lab'en deres var blitt stjelt under innbrudd i deres lokaler (tvilsomt?). Andre gangen svarte de via mail og skrev at de for tiden brukte alle ressursene på å lage ny hjemmeside (noe jeg heller ikke har sett noe til..), spørsmålet mitt er da hva disse/denne personen driver på med. Etter mine erfaringer etter handel og retur av komponenter hos denne webshop butikken vi jeg konkludere med at dette er en useris og lite service innstilt webshop som ikke fortjener å bli værende igjen på markedet. Det er vel uansett ikke lenge til de går konkurs regner jeg med.

 

Jeg tok kontakt med forbrukerrådet i dag, og kontakter tv2 hjelper deg dersom det blir nødvendig.

 

Jeg vi også vise til hardware.no's webshop erfaringer via denne linken. Dersom dere leser igjennom dette vil dere fort merke at alle personer som har hatt en eller flere retursaker har gitt Amraam PC dårligste karakter, dette burde vel si litt om hvor serise og lite service innstilte denne webshop butikken er?.

 

Dersom noen har noen gode ideer, forslag eller lignende erfaringer med Amraam PC så håper jeg den det måtte gjelde ønsker å dele det med resten av hardware.no's forum brukere. Jeg er nå rimelig lei denne webshop butikken og deres elendige service. Sakene har nå foregått i ett år og mye gjenstår å løses, jeg håper virkelig denne webshoppen møter undergangen i den nærmeste fremtid.

Endret av azone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uffda... det hoertes ikke bra ut.

 

jeg kjoepte ogsaa diverse deler hos Amraam for ca ett aar siden, men var nok heldigere enn deg. Jeg hentet derimot delene selv, og ble ganske overrasket over hva slags lokaler de hadde. De holdt nemlig til i en liten leilighet mellom Bjoelsen og Nydalen. Bodde selv midt i Oslo, saa det var en smal sak aa stikke oppom.

 

Hyggelige folk var det ihvertfall, og de svarte kjapt paa senere henvendelser fra meg (trengte kvitteringen i digitalt format for aa sende den til creative for aa faa en ny kabel).

 

Skal nok ikke se bort i fra at de kan ha hatt et lite innbrudd og at noen stakk av med pc'n deres (kanskje en annen misfornoeyd kunde?). I tillegg har de kanskje faatt flere kunder med tida og har problemer med kapasiteten, eller som du sier - paa randen til konkurs.

 

Hvis de holder paa aa gaa dukken er det nok aluminimumsballtre paa doera som gjelder, hvis ikke burde de komme med en oppklaring til deg og resten av forumet hvis de vil ha respekten i behold.

 

fu :sick:

Lenke til kommentar

jepp, har erfart at amraam er ræva.

 

og poster gjerne engang til om det hehe.

 

1mnd uten brenneren en bestilte. Bestilte fra mpx lørdag, sendt i dag.

de fikset tilogmed en feil jeg gjorde med email på min konto.

 

så får håpe en får riktig vare der.

 

men amraam er det verste, når de gir barbara.no et tilbud for julekalenderen burde en egentlig tro de kunne levere. samme erfaring på ukesvis på mail etc.

sendte bare en mail å avbestilte, ikke noe nytt fra dem.

 

men pass på slik at de ikke slår seg konkurs, da får du nok ingenting igjen.

Lenke til kommentar
jepp, har erfart at amraam er ræva.

 

og poster gjerne engang til om det hehe.

 

1mnd uten brenneren en bestilte. Bestilte fra mpx lørdag, sendt i dag.

de fikset tilogmed en feil jeg gjorde med email på min konto.

 

så får håpe en får riktig vare der.

 

men amraam er det verste, når de gir barbara.no et tilbud for julekalenderen burde en egentlig tro de kunne levere. samme erfaring på ukesvis på mail etc.

sendte bare en mail å avbestilte, ikke noe nytt fra dem.

 

men pass på slik at de ikke slår seg konkurs, da får du nok ingenting igjen.

:thumbs: MPX!! :thumbs::woot::w00t:

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen forslag eller ideer til hva som kan gjøres i en slik sak?. Behandlingstiden til forbrukerrådet vil ta en god stund, så derfor ser jeg etter andre alternativer også. Hvilke rettigheter har jeg egentlig i en slik sak, hva kan jeg kreve?.

 

Jeg håper noen med kunnskap om dette kan svare..

Lenke til kommentar
I tillegg til dette fant jeg en kraftig nedstøvet strømkabel i esken, den kunne rett og slett vært brann farlig.

brannfarlig? tvilsomt og du kunne jo bare tatt å tørket litt av den...

ellers har du jo god grunn til å klage. :yes:

Vel, nå var problmet at den faktisk var så kraftig nedstøvet så det var umulig å tørke av støvet alle steder. En slik kabel er brannfarlig, skulle nesten ha tatt bilder av den for å ha som "bevis" før jeg sendte pakken tilbake.

Lenke til kommentar

Jonki: Har du godt med penger er det sikkert greit å handle i en butikk, men du vil alltid kunne finne de beste prisene jevnt over i webshoppene. Tror faktisk de fleste av oss som vet hva vi vil ha handler på nett. Da er det kjipt med webshopper man ikke kan stole på.

 

Sitter for tiden i Skottland og lurer på hvilken webshop jeg skal handle fra. Det finnes jo Komplett her og, men de har ikke produktene jeg leter etter og er dyrere enn mange av de andre. Skulle hatt en side akkurat som hw.no her, så jeg kunne fått skikkelig oversikt.

 

Ser at amraam har flyttet ned og blitt nabo med leiligheten min hjemme i Oslo, moro... Ikke lag så mye bråk der når dere dukker opp med aluminimusballtrærne deres, da. Det er vanligvis så koselig der.

Lenke til kommentar

Personlig handler jeg ikke i fra butikker dersom det ikke er ekstremt gode tilbud. Men at dette skulle gå ut over services er vel litt drøyt?

 

Jeg har aldri opplevd slik elendig service i fra noen andre webshop butikker jeg har handlet i fra.

 

En annen ting.. jeg har også prøvd å sende mail, ringt til Amraam PC kunde support (tror neppe de har noen..) og ringt til administrerende diriktør i firmaet. Men jeg har enda ikke fått noen svar i fra noen av stedene. De svarer ikke på mail og tar ikke telefonen.

 

Jeg vil i hvertfall advare alle mot å handle i fra denne webshop butikken. Håper ikke dere havner i samme situasjon/felle som meg.

Lenke til kommentar

Lurest å handle der folk er fornøyd. Kikk på webshoperfaringer osv.

Jeg har handlet en gang hos en webshop som folk stort sett ikke var fornøyd med. DET var ikke så lurt. Da sleit jeg med å få svar, varene kom ikke selv om de sa at det var sendt. Var feil pris på fakturaen etc.

 

Kjøp hos kjente og bra webshopper er mitt råd! Komplett, mpx etc er de beste samtidig som de har et bra vareutvalg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...