Gå til innhold

Nytt kamra igjen!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde tidligere et Mju 300, men da jeg tryna på mopeden gikk det til H...... Og nå har jeg fått forsikrings penger så nå blir det et nytt kamra! :D

Jeg har ikke lyst til å bruke mer enn 4000 kroner.. Var fornøyd med Mju300, men jeg vil ha et litt mindre et og et med bedre video muligheter f. eks lyd.

 

Jeg har Scannet hele nettet etter review's på EX-Z4 og seff lest testen her på akam. Syntes det ser helt rått ut!

 

Men Ixus 400 er også et alternativ, men det er litt dumt at der er så dårlig batteri kapasitet!

Så min favoritt er EX-Z4! :love:

 

Er det noen andre kamrar som kan anbefales??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mamoz.no selger Olympus C-750 UZ til akkurat over 4000,- nå for tiden. Jeg bestilte derfra på søndag kveld og bare går og venter på å få det i posten nå. Porto kommer jo selvsagt i tillegg, og du burde investere i et større minnekort, men jeg skulle tro dette er det beste kjøpet du kan gjøre for øyeblikket. (Bor du i Trondheim slipper du unna porto hvis du henter kameraet i butikken forresten)

Lenke til kommentar
Mamoz.no selger Olympus C-750 UZ til akkurat over 4000,- nå for tiden. Jeg bestilte derfra på søndag kveld og bare går og venter på å få det i posten nå. Porto kommer jo selvsagt i tillegg, og du burde investere i et større minnekort, men jeg skulle tro dette er det beste kjøpet du kan gjøre for øyeblikket. (Bor du i Trondheim slipper du unna porto hvis du henter kameraet i butikken forresten)

Greit å lese hva han spør om før du svarer kanskje?

 

Gutten sier han vil ha ett litt mindre kamera enn MJU 300, og da eigner vel OLY 750 seg heller dårlig.

 

 

Et kamera han også bør sjekke ut hvis han har falt for Casio Z4, er vel Pentax Optio S 4, skal vist nok ha litt mer presis autofocus enn Casio Z4, og litt bedre skjerm (mindre ja, men den har i hvertfall oppløsning som er mulig å bedømme et bilde etter)

Lenke til kommentar

Hm S4 har ikke like fint design som Z4..

Er dem like bra eller er det bare navnene som er like?? Hvem er egentlig best?

 

Når jeg tenker meg om så hadde vært kanon om det var noen som solgte kun mju300 selve kamra! For jeg har jo alt det andre..

Endret av Lamo
Lenke til kommentar
Hei! Jeg hadde tidligere et Mju 300, men da jeg tryna på mopeden gikk det til H...... Og nå har jeg fått forsikrings penger så nå blir det et nytt kamra! :D

Jeg har ikke lyst til å bruke mer enn 4000 kroner.. Var fornøyd med Mju300, men jeg vil ha et litt mindre et og et med bedre video muligheter f. eks lyd.

 

Jeg har Scannet hele nettet etter review's på EX-Z4 og seff lest testen her på akam. Syntes det ser helt rått ut!

 

Men Ixus 400 er også et alternativ, men det er litt dumt at der er så dårlig batteri kapasitet!

Så min favoritt er EX-Z4! :love:

 

Er det noen andre kamrar som kan anbefales??

Det er 4 ting som gjør Z4 til et svært atraktivt kamera:

- Bildekvalitet(skarphet, farger)

- RASKT og presist

- Nydelig design

- Stor skjerm, men sant nok, ikke alt for detaljert. Dog mulig å se om bildet er i eller uttafor fokus(med litt velvilje...)

 

Det er bare å bestille!

Lenke til kommentar

Heisann og grattis med kamera Lamo!:-)

 

Sniker inn mitt spørsmål her så slipper jeg å lage en ny unødvendig tråd. Reagerte litt på at ingen backet opp Ixus 400? Jeg har også tenkt å kjøpe kamera de nærmeste dagene og trodde Ixus 400 var det beste kjøpet i denne prisklassen.

 

Etter det jeg har forstått har Ixus 400 bedre bildekvalitet enn Casio Z4, dette er jo for min del veldig viktig.

 

Casio Z4 er mye raskere(viktig for de spontane øyeblikkene) og merkbart mindre og lettere.

 

Har også hørt at Ixus 400 er tåler veldig lite, vet ikke om dette gjelder de fleste digitalkameraer men dette er jo en ulempe. Er Z4 mer robust?

 

Vil ha et kamera som er lett å putte i lommen, men Ixus passer vel fint i lommen?

 

Hjelp meg å velg!!!:-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

S50 er jo ikke like snert'nt men det tar jo bra bilder. Ixus 400 er et mye mere aktuelt kamra for deg.. Visst du er veldig opptatt av bildekvaliteten så ville det kanskje vært bedre å se ann A80. Ixus 400 får du jo fint ned i lomma og fine bilder som du sier.. Men det er jo fortsatt alt for dyrt for et så gammelt kamra! Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Z4!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...