Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

En STOR rose til NGT

Anbefalte innlegg

Da vil jeg bare overrekke en STOR rose til NGT.

Jeg bor ved en sentral som ikke har kunnet tilby ADSL.

Flere ganger har jeg vært i kontakt med Telenor. Men de kan ikke tilby, og har ingen planer om utbygging.

Da FirstMile bølgen kom for over et år siden og skapte håp skjønte jeg fort at det ikke vil bli noe der fra heller.

Har også snakket med NGT flere ganger, men de kunne ikke tilby ADSL.

Så, en dag var det en dame hos NGT som betjente min forespørsel om SHDSL.

(Jeg bare sjekket pris. 1000,- ?!?!)

Men hun spurte om jeg hadde tilgang til en eldre nedlagt linje i kjelleren, og det hadde jeg, og på den kunne jeg få ADSL. Den linjen i kjelleren hører til en annen sentral.

Jeg trodde ikke det kunne være sant, men bestilte nå likevel

Senere ringte jeg TeleNor og spurte på nytt. Samme gamle svar. Kan ikke få. Ikke på linjen i kjelleren heller. Begge linjene hører til samme sentral.

Nå i dag aktiverte jeg NGT sin ruter og jeg sitter her med 4mbit.

(Er det et introduksjonstilbud 4mbit ? Jeg bestilte bare 1.5 mbit)

Uansett. Stor takk til hun damen på NGT som fant ut at gamlelinjen i kjelleren kunne kobles på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bla bla hurra! Får selv ikke nett fra ngt, og en kompis hundre meter borte i veien, han får han! Skandale. Og ikke minst, fryktelig irriterende å måtte sitte her på en kjip Avidi linje. Som forresten ikke funker til cs... Kan en klage på mongo ping?

Lenke til kommentar
du var da heldig, kunne tenkt meg NGT selv, men sentralen ligger for langt unna så det blir det ikke noe av :( tror jeg da, men hvem vet, kansje det finnes en løsning her også? :p

Det som jeg synes er merkelig er hvordan telenor sin kapaks kunne vise at linjen i kjelleren tilhørte samme sentral, mens hos NGT kunne de se at det var en annen sentral.

Skulle tro telenor visste mest om sine egne ledningsnett.

Når det gjelder avstand, så snakket jeg med Bravidamontøren som var her.

Han sa at hvis telenor skal levere linje, så krevde de at strekket var mindre enn 5 km. Det fordi hvis de ikke kunne lever eks 704 på en linje, hvis den ble litt svakere, så ville de ikke levere i det hele tatt.

Altså, de levere kun en tjeneste hvis den kan bli levert til den hastighet den heter.

Han fortalte derimot at NGT var villig til å prøve, og han hadde montert hos folk som bodde mer enn 7 km unna sentralen. Riktignok leverte da ikke 1024 linje 1024 i hastighet, men de som fikk linjen var mer enn fornøyd.

Lenke til kommentar
Bla bla hurra! Får selv ikke nett fra ngt, og en kompis hundre meter borte i veien, han får han! Skandale. Og ikke minst, fryktelig irriterende å måtte sitte her på en kjip Avidi linje. Som forresten ikke funker til cs... Kan en klage på mongo ping?

Da får du jo bare sette i gang med å grave ned en nettverkskabel fra hans hus til ditt. Etterpå invistere dere i en felles ruter og dele linja og regninga. ;)

Bare en løsning...!

Lenke til kommentar
Han fortalte derimot at NGT var villig til å prøve, og han hadde montert hos folk som bodde mer enn 7 km unna sentralen. Riktignok leverte da ikke 1024 linje 1024 i hastighet, men de som fikk linjen var mer enn fornøyd.

Yeah right...mer enn 7km...haha,det er ikke mulig,hvis ikke kabelen har større kvadrat enn 0,9 hele veien(og det er lite trolig).Tror nok de har skryti på seg 1 km eller 2....

Lenke til kommentar

Yeah right...mer enn 7km...haha,det er ikke mulig,hvis ikke kabelen har større kvadrat enn 0,9 hele veien(og det er lite trolig).Tror nok de har skryti på seg 1 km eller 2....

Var litt drøy ja :laugh:

5km er greit, NGT sier jeg bor 2750m fra sentralen, noen som vil "tippe" hva maks inn-hastighet jeg kan ha er ? Har Delta 3000 og får 3140 på itavisens..

Vurderer 4k til 8k linja pga jeg er Noroff student.

Lenke til kommentar
5km er greit, NGT sier jeg bor 2750m fra sentralen, noen som vil "tippe" hva maks inn-hastighet jeg kan ha er ? Har Delta 3000 og får 3140 på itavisens..

Vurderer 4k til 8k linja pga jeg er Noroff student.

har adsl fra mimer adsl.no, og jeg bor vel over 1km fra sentralen..... å her måler jeg 8059kbit :) (på 4-8mbit linja)

Så jeg regner med du bør komme i nærheten av 6-7 ivertfall

*edit.... dette kommer selvsagt ann på kvaliteten på linjen*

Endret av Mr-Smith
Lenke til kommentar

Tor, sender du en mail til kundeservice, så gjør du i hvert fall en person glad.

Er dessverre ikke mange der som leser hw.no-forumet, men kanskje en av dem har sett dette... ;)

Det er mange faktorer som gjør at man noen ganger får frem linje når det først var "umulig". Avstand, linjekvalitet, tverrkabler osv. Ofte finnes det en løsning, som man ikke ser på første forsøket, men på andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...