Gå til innhold

Problem med harddisk som plutselig slutter å virke

Fl0bB

Anbefalte innlegg

I dag før jeg dro av gårde til skolen satt jeg meg som vanlig ned for datamaskinen. For øyeblikket var alt som normalt, mIRC var oppe og downloaded sto og tikket som vanlig.

Når jeg senere kom på skolen og skulle logge meg på maskinen min hjemme gjennom radmin la jeg merke til at samtlige av programmene jeg hadde kjørende var avslått. I tillegg sto det en feilmelding og tikket om at Windows nettopp hadde opplevd en kritisk feil. Jeg la ikke merke til noe spesielt galt med maskinen før jeg skulle til å starte oppigjenn programmer.

Når jeg skulle starte en torrent og velge hvor jeg skulle lagre filene bladde jeg som vanlig frem til mediadisken min der jeg lagrer filmer og andre diverse ting. Jeg la merke til at stasjonavne plutslig var "Local Disk" i stedenfor det vanlige "Media", når jeg klikket på det lille plusstegnet ved siden av disken for å vise mappene den inneholdt kom det ikke frem noen mapper. Jeg gikk så inn i mni datamaskin, disken viser som vanlig, men med feil navn. Når jeg dobbeltklikket på den åpnet det seg ingen ting. Jeg fikk bare en feilmelding som sa noe om at operasjonen ikke kunne utføres.

Jeg startet deretter opp partition magic, her viste disken fint, med det korrekte navnet "Media" I følge Partition Magic var disken helt stappendes full, ikke en eneste bit ledig (noe som ikke var det reelle tilfellet). Jeg prøvde så å kjøre partition magics disc checking, men fikk her beskjed om at den ikke kunne sjeke disken. Prøvde så med windows checkdisk, her også kom det feilbeskjed om at disken ikke kunne sjekkes.

Disken er en 180GB IBM harddisk, omtrent et halvt år gammel.

Maskinen min er som følger:

AMD XP 3200+

1024MB DDR 2700 minne

180 GB IBM disk + 180 GB WD disk + 250 GB Maxtor disk.

Dersom noen har noen erfaring med slike problem hadde jeg blitt veldig takknemmelig for litt hjelp.

MvH

Dag Olav Prestegarden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en vanlig IDE harddisk som ikke er koblet i RAID. Maskinen kjører Windows XP. Hadde sjekka alle harddisker for virus før jeg posta.

Etter et par timer med søking på internett osv så virka den plutslig bare likevel...

Forstår ikke helt enda hva som har vært galt. Eneste skaden som var skjedd etterpå var at navnet forble endret, noe som selvsagt ikke var noe problem å fikse.

Endret av Fl0bB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...