Gå til innhold

Problemer med en WD80 i Windows XP. Trenger desperat hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har en Western Digital 80 gb harddisk. Problemet er att når jeg staret opp maskinen i dag (etter å ha satt en 6 gb harddisk på samme IDE kabel, denne disken som Slave, WD-disken som Master) så tok Windows XP veeeeldig lang tid på seg å starte opp. Tok sikkert 5-10 minutter, å da begynnte jeg å bli litt nervøs, tok ut 6 gb disken, men fant ut att det samme problemet var der fortsatt.

Blev desperat å smelte inn en DOS-boot diskett, og fant ut at min 80 gb disk ikke fantes. (Stasjonen, E, F, G og H, disken er patrisjonert).

Startet FDISK, og der fant den de forskjellige patrisjonene som 'NON-DOS' disker.

Jaha, tenkte jeg, 40 gb med data, BORTE.

Får etter en stund startet Windows XP (etter nye 10 minutters venting), går inn på Min Datamaskin, og der finner den alle patrisjonene, uten den første patrisjonen, E, som ikke har noe navn.

Kan forøvrig nevne att windows går veldig tregt.

Går inn i Disk Management i Windows XP, og der finner den også alle diskene og patrisjonene, og alle er 'Healthy', samt att alle diskene/patrisjonene har filsysemet FAT 32 (Noe som ikke stod i fdisk).

Nå sitter jeg har å kan ikke nå min 80 gb hd, jeg regner med att det skulle gå å slette patrisjonene via fdisk i DOS, men da mister jeg 40 gb med data. Hvis noen har en løsning på mitt problem så hadde jeg vært veldig glad for å få litt hjelp. Håper jeg slipper å formatere (Har backup av noe, men ikke alt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet noe? Tar imot alle slags svar.., men helst noen som hjelper meg :wink:

Kanskje skulle formatere om hele disken, og så bruke noe recover-program. Noen som i tilfelle har ett sånnt program å anbefale?

Har også sendt mail til WD-support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...