P-in-P Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Skjønner sikkert hva det er prat om hvis dere leser det som står over! Går det an å ta ut den lampa/LED/Dioda uten at det skjer noe videre? Eller virker den ikke da (da var det ikke prat om lampa/LED/Dioda virket men skjøteledningen)? Har aldri sett inn i en slik så jeg må nesten spørre! Edit: Skriveleif! Endret 19. januar 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
atrax Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Dioder må ha likespenning for å lyse, så det er nok en liten lyspære som sitter inni der. Og siden den lyspæra ikke kan tåle å få så mye strøm gjennom seg som skjøteledningen/padda kan 'levere', så er den nødt til å være parallellkoblet, så med andre ord kan du fint ta den ut uten problemer. Lenke til kommentar
woid Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 du kan få litt problemer med at nyere skjøteledninger ikke er skrudd sammen, men limt/festet med noe plastræl. og lyspæra sitter gjærne i en bryter, som man også bør ta vekk hvis man bruker det til pc-utstyr (lett å komme borti å skru av allt ufrivillig) så du må i såfall ta vekk bryteren, og koble sammen lederene på et forsvarlig vis. det greieste er nok å kjøpe en slik uten bryter/lampe Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Så sant du får åpnet den uten problem er det ingenting iveien for å fjerne den, jeg har selv gjort det. Lenke til kommentar
snole Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hvis den er limt sammen slik at du ikke får åpnet den, så vil jeg tippe at hvis du denger den litt hardt i golvet et par ganger mens du har strøm på den, så konker den pæra. Do at own risk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå