Errae Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) har installert apt. har også tatt apt-get upgrade, update, dist-upgrade. så apt-get skal være 100% oppgradert! men når jeg skal installere wine eller andre rpm'er får jeg denne : [root@localhost prog]# apt-get install winex3-3.2.1-1.i386.rpm Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done E: Couldn't find package winex3-3.2.1-1.i386.rpm noen ideer ? Endret 19. januar 2004 av Errae Lenke til kommentar
xeon Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 mja det er ikke sånn du bruker apt... Skal du bare installere en rpm kan du bruke rpm -Uvh winex3-3.2.1-1.i386.rpm Lenke til kommentar
Errae Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 hvordan brukes den da ? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Du bruker ikke apt til å innstlare rpm pakker. Apt innstalerer deb pakker (så vidt jeg husker), og laster de ned for deg og fikser dependencies som den snille pakkemanageren den er. Utifra hva jeg husker så kjører du apt-cache search wine for å søke etter wine så apt-get install "pakke du fant fra apt-cache search" for å innstalere den. Om WineX ligger i apt resorvearet er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 apt er porta til rpm... apt-cache search <keyword> apt-get install <pakke> Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Du bruker apt når du skal laste ned og installere en pakke fra nettet. rpm bruker du når du når du skal legge inn en pakke du allerede har lastet ned. Tror ikke wine ligger i apt.freshrpms.net repositoriet... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Som sagt, så er det ikkje sikkart at winex er lagt ut til apt Eksempel på bruk av apt: apt-get install fluxbox då vil apt laste ned eventuelle deps laste ned fluxbox-0.ettelleranna.rpm instalere alt saman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå