Zevz Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg holder på å bygge ny maskin. Når jeg skrur på maskinen begynner alt og virke, utenom skjermen! Det virker som om selve maskinen ikke får kontakt med skjermen. Det kommer opp denne meldingen i en blå boks mitt på skjermen: No signal >video cable connected >power saving Monitor ok Jeg skjønner ikke va som er galt. Det er like før jeg knuser maskinen i sinne! Vis det er noen som har peiling på va problemet kan være, så vær vennlig og post tilbake!!!! Lenke til kommentar
HOI Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Kommer det noen pipelyder ut av maskinen? Sitter kabelen i skjermkortet? Sitter skjermkortet riktig på hovedkortet? Hva er du har bygget maskin av? Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Abit KG7 Hovedkort 512 DDR-Ram AMD XP1800+ ASUS Geforce 3 v8200 Creative live soundblaster live Western Digital 60 gb harddisk Jeg har tatt skjermkortet mange ganger ut og inn av slotten og jeg har festet kabelen skikkelig til skjermkortet. Allikevell blir det ikke kontakt. Hva kommer dette av??? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 sjekk pins på kontakten fra monitor til skjermkort, er alle pinsa der og er de rette? og for all del husk å ta ut strømkontakten til maskinen OG skjermen før du sjekker dette. skjermen skal kobles til sist hvis jeg husker riktig. Lukter det svidd av grafikk-kortet eller hovedkortet? Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Alle pinsene er der og det lukter ikke svidd fra hovedkort eller grafikkort... Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har du satt inn "brackets" under hovedkortet. Og er alle rett satt inn. Mener med dette at de alle sammen er "koblet" til hullene i hovedkortet. Hvis et av disse er satt paa en plass uten hull kan dette medfore din feil. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 sjekk at alle "komponenter" sitter skikkelig. RAM, CPU og skjermkort bla. Lenke til kommentar
pine Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Quote: On 2002-03-11 18:49, rabagast skrev:Har du satt inn "brackets" under hovedkortet. Og er alle rett satt inn. Mener med dette at de alle sammen er "koblet" til hullene i hovedkortet. Hvis et av disse er satt paa en plass uten hull kan dette medfore din feil. Hvis hovedkortet lager kontakt ett sted så vil maskina som regel ikke starte i det hele tatt. Jeg har hatt samme problemet da jeg kjøpte meg ny kabinett. Etter utallige kombinasjonene viste det seg at jeg måtte få et nytt hovedkort. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Får du et "pip"? Det kan være CPU som er gåen. Prøv med et PCI skjermkort. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Har du ikke noen du kan låne en skjerm hos, og teste den på PC-en din, skulle det fugnere så e det noe feil på skjermen din. Du kan jo også test skjerm din hos noen andre og se om den fungere. Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg har prøvd og koble gammelskjermen (som funker på den gamle maskinen) til maskinen, men det blir liksom ikke kontakt mellom maskinen og skjermen. Menyen på skjermen virker heller ikke. Det rare er at jeg ser maskinen går og jeg hører harddisken jobbe! Det kommer ingen pipelyder ut av maskinen. Btw. så er maskinen helt ny, og jeg har ennå ikke vært inne i bios, pga. feilen. Håper på flere forslag til va som er galt!! Lenke til kommentar
Inferno Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Prøv å skru ned CPU frekvensen til 100MHz ved hjelp av DSW bryterene du har på hovedkortet ditt eller vel hjelp av noen jumpere (sette dem på jumper free mode). Det kan være en feil i prosessoren din (feil på level 1 cache) som fororsaker at du ikke vil se noe som helst på skjermen hvis du kjører CPU frekvensen på 133 MHz! Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 jeg har hatt det nøyaktige samme problemet, prøvde en annen skjerm da funket det fint. Men det har du jo prøvd, jeg gikk inn i biosen og satte på otimise performance og etter det gikk det greit, men det er sikkert ikke så lett i blinde, så du bør nokk prøve å nullstille bios. Virker ikke det så er det nokk håpløst Lenke til kommentar
DiJayQ Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Prøv å dra ut batteriet av hovedkortet, og sett det inn i gjen etter 10 min. Lenke til kommentar
Avatar_Raven Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg har hatt akkurat det samme problemet selv, med det samme utstyret. Hos meg var problemet at RAM-en satt litt skjeivt. Dette gjorde at det ikke kom noe bilde opp på skjermen og ingen pipelyder fra PC'n. Prøv å sjekk om RAM'en sitter ordentlig i. Hvis ikke dette funker virker det som om det er noe som gjør at skjermkablen ikke får kontakt med skjermkortet. Lenke til kommentar
Tøyte Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Fikk også det samme problemet med hovedkortet "No Signal" dritt kjipt. Gjør som meg lever det til sted der du kjøpte det. Problemet hos meg var at viften som jeg brukte trakk for mye spennig slik at hovedkortet ikke virket. Kjøpte hovedkortet og viften hos komplett.no og det var de som anbefalte det så jeg fikk et nytt hovedkort. Hadde denne jvela bråkebøten GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA WBK38, Opp til 1,6GHz, samt XP1900+ http://komplett.no/mlf/produkt/bilder/106142.jpg Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Har du prøvd et annet skjermkort? Lenke til kommentar
MegaPer Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Dette kan komme av at RAM-brikken står i feil plass, den skal stå i nr 4, ikke nr 1. Lenke til kommentar
Zevz Skrevet 14. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2002 Har prøvd alt som står ovenfor, untatt det å skru ned CPU frekvensen til 100MHz ved hjelp av DSW bryterene på hovedkortet. Jeg har lest i manualen og jeg finner ingen DSW brytere! Jeg slår snart til maskinen med et balltre vis jeg ikke finner ut av problemet!!! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 15:56, Zevz skrev:Har prøvd alt som står ovenfor, untatt det å skru ned CPU frekvensen til 100MHz ved hjelp av DSW bryterene på hovedkortet. Jeg har lest i manualen og jeg finner ingen DSW brytere! Jeg slår snart til maskinen med et balltre vis jeg ikke finner ut av problemet!!! Ja, helvete og satan, maskinen maa straffes! Det er bare slik de laerer, ****, drepe maskinen, det laerer den nok av ja! Men serioest, kan du ikke bare returnere hovedkortet da? Hoeres ikke ut som det er haap for andre loesninger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå