Gå til innhold

Spill til 9 år gammel jente.

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
the sims er uskyldig nok, men altfor komplisert for en 9-åring, iallefall hvis du har tenkt å bygge et ok hus og overleve. Til en 9-åring anbefaler jeg noen plattform-spill, f.eks jazz the jackrabbit

Det kan sikkert være litt vanskelig å sette seg inn i det for en niåring, men du trenger jo ikke spille seriøst for at det skal være morsomt.

Gamle spill som rayman1 og 2 er sikkert også morsomme for en niåring.

Lenke til kommentar
Søsteren min har fått gammelmaskinen til bestefaren min:

P3 450 Mhz

384 mb ram

Og mitt gamle skjermkort:

GF 2 GTS/PRO 32 mb ram

Installerer Win 2k pro på denne maskinen.

Hvilke spill har dere å anbefale til henne?

Det kan godt være enkle spill som man kan laste ned gratis (freeware)...

Josefine spillene er artige ;)

Lenke til kommentar

Bare fordi jenta 9 år betyr ikke at hun bare må spille et dårlig utvalg av "Lame" spill. For 10 år siden da jeg var 10år og hadde en 486 spilte jeg spill som warcraft I, Dukenukem 3D, Doom, Command & Conquer, Civilization I (Nå er ikke dette gode ideer både når det gjelder hva jenter liker og voldlighet i spillene, men selv om man er 9 år så kan man da spille litt avanserte spill). For jenter som er 9 år så kan man utelukke alle slags skytespill, slåssspill, voldelige strategispill og sportspill (spørs kanskje hva slags sportspill, men de fleste sportspill er lame uansett).

Spill jeg anbefaler: Beach Life, Black & White, Transport/ Railroad/Rollercoaster Tycoon (alle andre tycoon spill er wannabies som ikke bør spilles), Ghost Master, Heaven & Hell, Space Colony, Age of Wonders I/II, Civilization III, Galactic Civilizations, Startopia, Theme Park/Hospital, Tropico I/II, Worms et eller annet, King Quest Serien, Space Quest Serien, Monkey Island Serien, Full Throttle, Grim Fandango, Runaway - A Road Adventure, Syberia, Sam & Max hit the road, Day of the Tentacle, Den Lengste Reisen, Harry Potter spillene, puzzlespill, musikk programmer (dance ejay f.eks).

Kommer litt an på hva jenta liker..... er det en typisk jente passer sikkert bare de sist nevnte fra King Quest og nedover + Beach Life.

Lenke til kommentar
For jenter som er 9 år så kan man utelukke alle slags skytespill, slåssspill, voldelige strategispill og sportspill (spørs kanskje hva slags sportspill, men de fleste sportspill er lame ua

Er forsåvidt enig med deg i det du sier om at man ikke skal undervurdere en 9-10 årings evner til å spille kompliserte spill, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du automatisk vil utelukke alle action/skyte/voldelige spill bare fordi det er en jente? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...