eiriksen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Har nettopp prøvd å skifte harddisk fra 40 til 120 GB, men det virket ikke. Skulle da sette den gamle harddisken inn i gjen bare for å få brent backup av tingene mine, men til min store fortvilelse ville ikke pcen skru seg på. Jeg har: Sjekket kablene Satt det eksakt slik det var fra før Satt til defaults i BIOS Tatt ut RAM brikkene og satt dem ordentlig inn igjen. Prøvd med annen harddisk Selv om jeg har gjort alt dette henger den seg fortsatt. Iblant kan den henge seg akkurat da jeg ser desktopen, og andre ganger når den teller opp minne når BIOS kommer. Aldri kommer jeg lenger enn at jeg ser desktopen. Skjermen fryser plutselig og ingenting reagerer uten om slå av knappen. Hva kan det være? Hadde å resette CMOS vært en mulighet, slik at hvis det var noe feilinnstillinger som var satt opp ble slettet. Eller varmen, det er såpass varmt at jeg må ha kabinettet av for at det skal kjøre stabilt, ligger på 60 grader idle ifølge BIOS. Eller en for svak strømforsyning, tror den er 200W. Til slutt har jeg et alternativ igjen, kan det være noen defekte deler? Epox EP-8KTA3+ AMD Athlon 1400 mhz 256 mb SDRam PC133 GeForce 2 MX 16 mb WD 40 GB 7200rpm Edit: Problemet er løst, fikk en med litt innsikt til å sjekke det for oss. Hovedkortet, prossesoren og PSU er nok død Endret 20. januar 2004 av eiriksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå