Gå til innhold

AMD Duron 1.4 ,1.6 og 1.8ghz!

Mekkeren

Anbefalte innlegg

ingen som har hørt eller vet noe om de dagens Duron 1.4 og 1.6ghz cpu'er er låst ?

og ingen som vet om det er mulig og bruke Xp metoden for og låse dem opp på selv om de er "superlocked" ? altså med superlim, sølv lakk(ledene matriale) alt det der? :cry:

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet no at duron kan unlockes med "pencil trick" ved å sammenkoble L1 broene med en blyant..

Da jeg jalp en kompis så fikk vi en duron 1.4ghz opp til 2.1ghz(men var ustabilt) , stabilt på 1.9ghz  :thumbup:

Men er ikke L1 broene nå blitt umulig og opne med blyant da sånn som xp cpu'ene? vet at de "gode Gamle" kunne gjøres dette på(duron/t-bird). men gjelder dette de nyeste duronene også?

uansett endelig et svar takker! :)

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
vet no at duron kan unlockes med "pencil trick" ved å sammenkoble L1 broene med en blyant..

Da jeg jalp en kompis så fikk vi en duron 1.4ghz opp til 2.1ghz(men var ustabilt) , stabilt på 1.9ghz  :thumbup:

Men er ikke L1 broene nå blitt umulig og opne med blyant da sånn som xp cpu'ene? vet at de "gode Gamle" kunne gjøres dette på(duron/t-bird). men gjelder dette de nyeste duronene også?

uansett endelig et svar takker! :)

Jeg har låst opp min Duron!

Duron1800@Athlon2,3GHz!

:cool:

Den jeg har er greencore. Kun et lite grep du trenger å gjøre FØR blyant mod.

De broene er kun lakka over med grønn farge..(på min ihvertfall!)

Tok en synål og skrapa forsiktig av de to punktene på siste L2 broa, til kobberen viste, så tok jeg blyant trikset!

Virker! 384kb cache! (256kb L2 cache) :thumbs: Det merker du på maskina!

Lykke til! :dremel:

Rekner med dette funker på L1 broene også, men min kan stilles fritt på multiplier og fsb, så har ikke gjort det på de broene..

mvh

Lenke til kommentar

Tok en synål og skrapa forsiktig av de to punktene på siste L2 broa, til kobberen viste, så tok jeg blyant trikset!

Virker! 384kb cache! (256kb L2 cache) :thumbs: Det merker du på maskina!

Lykke til! :dremel:

Rekner med dette funker på L1 broene også, men min kan stilles fritt på multiplier og fsb, så har ikke gjort det på de broene..

mvh

Vel Vel, [email protected] var jo ganske bra ihvertfall, men det er mer spesielt at i den posten over, klarte noen med en 1.4ghz Duron og nå utrolige 2.5ghz! det er jo nesten en dobbling av den orginale cpu hastigheten!!! :dribble:

Lenke til kommentar

Virker! 384kb cache! (256kb L2 cache)  :thumbs:  Det merker du på maskina!

Lykke til!  :dremel:

mvh

Vel Vel, [email protected] var jo ganske bra ihvertfall, men det er mer spesielt at i den posten over, klarte noen med en 1.4ghz Duron og nå utrolige 2.5ghz! det er jo nesten en dobbling av den orginale cpu hastigheten!!! :dribble:

Det kommer av at jeg ikke har bytta vannkjølinga fra andre maskina enda!

Luft kjøling på denne cpu-en akkurat nå, så med eks.2,1Volt på den, så blir den nesten 60 grader på idle, og det vil jeg ikke..

er passelig på denne vifta med 1,9volt VCore men da med 46grader max, klokker den ikke høyere! :roll:

Så skal sjekke hva jeg kan få til når jeg har tatt et bytte av kjøling! :cool:

Lenke til kommentar

Som selvskreven klokker-idiot, må jeg slenge inn ett spørsmål siden jeg har samme problem. Jeg har oxo greencore 1.4 duron,og å følge anvisningen på overklokker.no var mislykket. For det første var det 5 broer der og ikke 4,og er faktisk ikke helt sikker på hvilke som skal forbindes. Det er jo mikroskopisk oxo det der da. Har jo en rad med to og to "prikker" der som er tett opptil hverandre. men over der er en rad litt lengre opp med single prikker.

Må jo nesten tegnes og forklares det der for en stakkars idiot.

Har ett par mislykkede forsøk bak meg nå uten å få låst den opp med blyanten,og ikke lenge før jeg gir opp hele greia nå.

Noen som har en idiot-tegning liggende..? :ermm:

Lenke til kommentar

Det er en rekke med broer(rekke med 5 prikker paralellt) som heter L1!

Det dere skal gjøre er å ta en blyant og forsiktig tegne over hver prikk parvis.

Dra blyanten rolig over den første og underste slik at det blir bly over dem.

Så gjør dere likens på neste gull prikk!

Slik at alle blir kobblet sammen med den som er under! Sørg for at det ikke kommer kontakt gjennom blyet til de andre prikkene!

Lenke til kommentar
Bare ett problem... Såvidt jeg skjønner er det sånn på greencore at du må grave opp broene for å få kontakt mellom dem, og har forstått det sånn at det ikke går m blyant lenger da.. :dontgetit:

men kan man ikke bare bruke et barberblad eller en skarp kniv da og forsiktig skrape bort dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...