Terje Grindheimj Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Jeg kjøpt i utlandet en slags tillegggs linse som jeg setter utenpå den vanlige linsen på mitt speilrefleks. Jeg får da en vidvinkel x 0,42 i forhold til vanlig linse. på en 35mm linse gir det 15mm og det fungerer faktisk rimelig greit. Skal nå bytte til Canon 300 d og da denne tilleggslinsen har diameter 46 tviler jeg at det er mulig å bruke den på canons linse med diameter 58, selv om jeg bruker linsering som gir overgang.. Er det noen som vet hvor man får kjøpt slike tilleggs satser og om de kommer med større diameter, jeg husker ikke hvor jeg kjøpte den. Er av merket "High Tech".. Eneste mulighet for å få skikkelig vidvinkel på digitalt speilrefleks.. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 300D er eit speglreflekskamera, der heile objektivet kan skiftast ut. Du brukar vanlege Canon-objektiv, og dei finst frå ekstrem vidvinkel til kraftig tele. Lenke til kommentar
Terje Grindheimj Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Er klar over at det er et speilrefleks. Problemet er at pga crop faktoren på 1,6 så finnes det ingen linser som gir ekstrem vidvinkel. Selv en vidvinkel på 14mm blir når du setter den på et digitalt speilrefleks til 19mm, og det er altfor dårlig til interiør/innendørs foto.. Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hva med dette, da? Sigma 8mm. http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?product_id=14937 Lenke til kommentar
lari Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Har et spørsmål noen kanskje kan svare på i dette emnet: Er på utkikk etter et digitalkamera, hovedsaklig for å benytte i jobbsituasjonen (arkitekt), men har ikke helt klart å finne det rette kamera som har god vidvinkel, iallefall 28 mm (har sett på Sonys nye DSC-f828 eller Canon EOS 300 D med separat optikk - eller et kamera det går an å kjøpe en forsats til med bedre vidvinkel enn 35mm.. Er det noen som har gode råd her? Kan man kjøpe forsatser til Canons G5 eller tilsvarende kameraer? -- Lars Riese Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå