crapgame Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 lurte på om noen viste om det går an å krome ting selv eller om man må gå til en spesialist? Hvis ja hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Forkromming gjøres i bad med en saltløsning. Saken som skal forkrommes klargjøres først med avfetting, settes så i karet med saltløsningen med strøm på. En annen elektrode med en kobberbit settes i vannet. Kobberet vil da sette seg på overflaten på saken du vil ha forkrommet. Etterpå må du gjenta prosessen og bytte ut kobberstykket med et stykke krom. Krommen vil da hoppe over til saken din og bli blank og fin. Kraftig forenkling, men jeg tror det er basic`en. kjemikere vil sikkert arrestere meg på et par punkter.. Jeg har akkurat sendt en mail til Centrum fornikling i Oslo for å spørre om jeg kan få ta meg en tur. Har et par spørsmål jeg også... Det går an å få kjøpt seg ferdige forkrommingssett (bla. her ) men jeg vil anbefale å få det gjort av proffer først. Lykke til! Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Får man ikke chrome lakk også? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 man kan få en lakk som gir en viss chrome-effekt, men den sitter dårlig og resultatet er på ingen måte så bra som the real deal. Har brukt chrome-lakk på en gips-figur. der gikk det bra. På sikringsskap-døra derimot...heller dårlig. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Festet avhenger veldig av forarbeidet. På sikringsskapdøra, pusset du ned og brukte pimer først? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Husker ikke, men...tviler på det Ja, jeg vet at hastverksarbeid ikke lønner seg! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det går an å få kjøpt seg ferdige forkrommingssett (bla. her ) men jeg vil anbefale å få det gjort av proffer først. Ville gjort det hos noen proffer uansett, det der var dyrt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå