Gå til innhold

N6600

Anbefalte innlegg

Har nå denne nokian, kjøpte den på torsdag. Prblemet er at batteriet holder en dag og en natt! dette er jo ingenting, mobilen har nå blitt helt oppladet (stått i lader minst 12timer) for så å bli helt utladet, det er først nå jeg kladdelader. Telefonen blir brukt konstant i 12timer mens den har fri ca12 i løpet av dagen, jeg snakker lite men spiller mye samt høy kamerabruk.

Er denne batterilevetiden normal? jeg synes den er litt vel kort, må nesten kjøpe ett batteri.

Btw, jeg elsker mobilen, den er helt :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har vel rundt 3 døgn batterilevetid eller noe. Så det var ikke særlig mye nei :/

Så bruker jeg ikke telefonen utrolig mye heller da, men 1 døgn er for lite. Hør med butikken hvor du kjøpte den kanskje? Kan være den har vært demobrukt og da blitt "kladdeladet?"

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Har nå denne nokian, kjøpte den på torsdag. Prblemet er at batteriet holder en dag og en natt! dette er jo ingenting, mobilen har nå blitt helt oppladet (stått i lader minst 12timer) for så å bli helt utladet, det er først nå jeg kladdelader. Telefonen blir brukt konstant i 12timer mens den har fri ca12 i løpet av dagen, jeg snakker lite men spiller mye samt høy kamerabruk.

Er denne batterilevetiden normal? jeg synes den er litt vel kort, må nesten kjøpe ett batteri.

Btw, jeg elsker mobilen, den er helt :thumbs:

Har du ladet batteriet helt opp og helt ut ca. 4-5 ganger etterhverandre? for det er ganske mange som mener at dette er viktig å gjøre når telefonen/batteriet er nytt.

sies at dette øker batterikapasiteten :)

Lenke til kommentar
Jeg får vel ringe, men det er jo surt at det er slik. Er dere sikre på at den lave batteritiden ikke skyldes at jeg bruker telefonen mye?

har ladet ut og helt opp (12timer i lader minst) 3 ganger

Må desverre skuffe deg med å fortelle deg at jeg selv har erfart dette, mitt varte akkurat det samme, selv om jeg brukte den veldig lite. Jeg fikk ny 6600 men den var likedan, så fikk jeg et nytt batteri. Og det var likedan, så da byttet jeg den inn i en Siemens sx1 og da hjalp det på =) Har du mulighet til å bytte så anbefaller jeg deg det !

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Husk at den bare har et batteri på 850mAh..... som skal drive en diger TFT fargeskjerm pluss alt det andre... ikke forvent at den skal holde mer enn ca 2 dager om du bruker den mye.... bruker du den veeeldig mye, som du ga inntrykk av, så er batterilevetiden helt normal.

Hadde 6600 vært levert med et kraftigere batteri, la oss si et 1700mAh, så ville du fått dobbelt så lang brukstid ut av det.

SX1 er IKKE bedre enn 6600 på batterilevetid.. selv om den har et 1000mAh batteri... det er nok endel fler lysdioder på SX1 som trekker mye strøm, og MP3 og radio sluker unna endel også.

Lenke til kommentar
Admin'C: prøv å lad den fullstendig, så lad den ut fullstendig noen ganger til.

har erfart at noen batterier som har vært lenge på lager tar lang tid for å få til maks kapasitet...

Dette hjelper dessverre ikke. Nokia 6600(og de fleste andre) har Lithium batteri og de har INGEN minneeffekt. Det vil derfor ikke hjelpe å lade fullstendig ut før opplading. Tvert imot har de bedre av å IKKE bli fullt utladet.

Lenke til kommentar
Telefonen blir brukt konstant i 12timer mens den har fri ca12 i løpet av dagen, jeg snakker lite men spiller mye samt høy kamerabruk.

Er denne batterilevetiden normal?

Som eier av N6600 kan jeg fortelle deg at du har helt normal batteriforbruk. Med den bruken du har er det et mirakel den varer så lenge. Hvis du før denne eide en enklere mobil med feks monocrom skjerm, så kan du strengt tatt ikke sammenligne. N6600 har et helt annet strømforbruk.

Vi er litt tilbake der mobilene var i 96/97....det vil nok gå en 2 - 3 år før moderne fargemobiler kan hevde seg i sjikte som feks Nokia 6310. Den har en standbytid på nesten en uke.

AKIRA

Lenke til kommentar
SX1 er IKKE bedre enn 6600 på batterilevetid.. selv om den har et 1000mAh batteri... det er nok endel fler lysdioder på SX1 som trekker mye strøm, og MP3 og radio sluker unna endel også.

skal du sammenligne batterikapasitet må det selvfølgelig være samme forutsettninger for begge telefonene, altså samme bruk. Og da kan man ikke bruke mp3 i sammenligningen siden 6600 ikke har (ordentlig) støtte for dette.

SX1 har bedre batteri enn 6600 i form av styrke (mAh), og bedre kapasitet i form av standby- og brukstid

Lenke til kommentar
Admin'C: prøv å lad den fullstendig, så lad den ut fullstendig noen ganger til.

har erfart at noen batterier som har vært lenge på lager tar lang tid for å få til maks kapasitet...

Dette hjelper dessverre ikke. Nokia 6600(og de fleste andre) har Lithium batteri og de har INGEN minneeffekt. Det vil derfor ikke hjelpe å lade fullstendig ut før opplading. Tvert imot har de bedre av å IKKE bli fullt utladet.

Helt riktig. Det er mange som fremdeles tror at "gamle" måten er best, da de egentlig ødelegger batteriene deres.

Lenke til kommentar

skal du sammenligne batterikapasitet må det selvfølgelig være samme forutsettninger for begge telefonene, altså samme bruk. Og da kan man ikke bruke mp3 i sammenligningen siden 6600 ikke har (ordentlig) støtte for dette.

SX1 har bedre batteri enn 6600 i form av styrke (mAh), og bedre kapasitet i form av standby- og brukstid

Kan ikke legge skjul på at jeg bruker høytaleren til å høre på mp3 av og til :p

Den trekker sikkert litt :-/

Men sendte den på rep pga av en halvdef pixel så vi får se hva som skjer når jeg får hentet den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...