Gå til innhold

Får ikke installert Operativsystem.


cody

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan jo være jumperne som flere her sier. har du prøvd på begge harddiskene eller tatt ut den ene og prøvd den andre og omvendt? kan jo være feil med harddisken da, den kan feks. være skadet i sektorene eller no..

 

har du noe operativsystem på noen av de to diskene i det hele tatt?

 

har hatt litt problem med det selv, men det var mest at harddiskene ikke funka skikkelig.

 

Lykke til:) :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde samme problem som deg, en gang jeg bytta hovedkort.

Kom til et punkt i windows installasjon hvor alt "frøys".

Jeg gikk inn i BIOS og "disablet" en og en ting, og prøvde å installere på nytt for hver gang. (s-ata raid, 1394-controller, ethernet, osv..)

I mitt tilfelle var det onboard ethernet kort som var DOA, og var vel derfor windows frøys da det skulle finne driver til noe som ikke fungerte.

Etter dette gikk installasjon fint. (hadde et pci ethernet kort liggende)

Håper dette kan hjelpe.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Har to forslag:

 

(A) Defekt CD-ROM/Optisk enhet? Dette kan gi slike symptomer.

 

(B) Hvilket GeForce-kort er det du har? Er det SKIKKELIG gammelt støtter det kanskje bare 2XAGP, noe som ikke støttes ordentlig av nForce2 brikkesettet.

 

Har opplevd begge deler, det kan være verdt å forsøke. Når det gjelder (B) brukte jeg et riva TNT, dette virket helt til installasjonsprogrammet skulle over i grafisk modus og det gjelder vel alle windowsinstallasjoner og også Redhats installasjonsprogram.

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Onboard ethernet ja..

 

Hadde et geforce 3 ti 128 mb.

 

Prøvde så med et riva tnt 2 .. så.. fått opp i grafisk i linux ja. Men stopper senere når den virkelig skal til å installere. Har 2 disker. har prøvd begge.. kan være minne ja.

Lenke til kommentar

Kan ver ødelakt Hovedkort.

 

Prøv:

-å bruke PCI skjerkort isteden får AGP.

- skift hardisker, prøv å legge inn win. i en annen hardisk.

-sjekk om cd-rom funker (evt. på en annen maskin)

-skjekk om cd rom/hardiskene får strøm, på "rett måte"

 

 

husker ikke helt, men du hadde fått deg nytt hovedkort? stillt inn alt rett på bios? all CPU rett instillt. rett core volt o.l ?

Lenke til kommentar

Cd rom virker på annen pc ja. prøvde et skjermkort (pci) men av gammel type.. Fikk ikke skjermbilde. Men kan være skjermkortet da dette kommer fra en pc. 100 mhz.. Angående redhat. Kommer inn i det (graphic mode) og videre. Men når den skal til med. Installering. etter instilling av klokke, partisjonering og dette. da den bare stopper.

 

Rammen skal passe til hovedkort ja. Har prøvd rammen i alle slottene. har prøvd å legge inn på begge disker. Hadde alle delene fra hverandre og koblet opp alt igjen. Hadde disse ut av kabinettet og inn igjen..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...