cody Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Får ikke innstallert operativ system.. Har just kjøpt nytt hk. og ddr ram. Det er ikke skjermkortet.. Pc. stopper bare når den har loada inst. files. Anyone ? ( Dette gjelder win98, winME, win2000, linux 8.0 ) .... weird ? Asus a7n8x-x , Duron 1200 mhz geforce -- spille ingen rolle. 256 mb. ddr ram. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hvilken hardisk har du? Er du sikker på at all maskinvaren fungerer? Har du prøvd win xp? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Er det noen nye komponenter, eller er alt nytt? Kan være master/slave driten bak cd drivene... Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hadde samme problemet selv, og hos meg var det som payne sier, jumperen som sto på feil bak på hardisken. Ellers regner jeg med at hvis du har satt opp disker i raid, at du installerer driverene for dette under win installeringen. Lenke til kommentar
cody Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Takker for alle henvendelser og svar. Har 2 harddisker.. Kjører jo seff. bare en av ganga.. Har drift med pc lenge! WD. 80 gb. Ganske ny den også. Cd rom plextor ata 33 , 52 * 24 * 52 . Ny denne også. ( cd-brenner ). problemet har vært der når jeg hadde den cd-rom også. Tror ikke master / slave er problemet. Verken på hd. eller cdrom. Har ingen andre pci kort inne. Har tatt ut alle deler og satt dem inn på nytt. Vet rett og slett ikke hva som bugger. Men noe er det. Fikk lånt et skjermkort av en kamerat. Men samme greia da også. Blir temmelig lei.. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Prøv med annet minne. Hadde lignende problem med en Geil brikke. funket fint når jeg byttet med en twinMOS brikke. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Sjekk denne. http://support.wdc.com/techinfo/general/jumpers.asp Forskjellig jumper setting på hd'en om den er stand alone eller master med slave Lykke til mvh Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 hei! Hadde akkurat det samme problemet som deg! PCn slo seg av når windows hadde lastet in de første filene. Det som gjorde underet, var (tro det eller ei) og gå inn i BIOS > PC Heath Status > så disabla jeg noen ting, som feks "slå av PCn automatisk om pcn blir for varm" og slå av PCn om CPU fan ikke fungerer". Bare prøv og disable slike ting som det.husker ikke i hodet akkurat hvem av de tingene det var som fikset det, men skal si fra om jeg gjør. Prøver du, får du det sikkert til Lykke til Lenke til kommentar
cody Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Skal hjem og prøve det. Svarene fra dere alle. Flere som har vært ute for dette problemet ?? Post inn! Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hadde det problemet før en gang. Hvis du kjenner noen som har en compac, eller en IBM pc, så låner du bare gjenoppretnings-cd'en hans (er ikke alltid at det funker på en annen maskin) og installerer det operativsystemet. Så tar du å oppdaterer til det os'et du vil ha. det funket på min Lenke til kommentar
cody Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 hmm.. Må du ikke ha O.S inne fra før ? da Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Vel har du fått denne pc`en via jobben til far mor eller har du bygd den selv eller kjøpt den i en vanlig butikk. Vet at pc`er som fås vi ajobben ikke kan brukes til å insatelere et nytt operativsystem på dem, spesielt de fra Statoil!!!!!!! Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Skal hjem og prøve det. Svarene fra dere alle. Flere som har vært ute for dette problemet ?? Post inn! Prøv med en annen ram brikke hvis du har mulighet for det. Er rammen defekt så kan dette skje! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 cody: Er det en nye disk du skal installere os'et på, eller en gammel harddisk. Får du formatert disken din, eller prøver du å installere os'et på nytt? Formatere etter ett hovekort er å annbefale. Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 eller så kan du jo sette inn en linux cd. (kjører cfdisk når du kan logge deg inn som root ^^) Lenke til kommentar
cody Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Får formatert ja. Pc-en er bygd selv. Harddisken er ganske ny ja. Lenke til kommentar
cody Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Pc-en er enda den samme etter i går kveld ;( ;( ;( Lenke til kommentar
cody Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Pc-en er enda den samme etter i går kveld ;( ;( ;( Når jeg prøver å installere 2000 kommer det etter loading av inst. files. kommer ikke videre fra dette da det står på bunnen av skjermen: Windows is starting setup ( noe alla det. husker det ikke fra i går) .. Windows ME: går gjennom scandisk og dette her.. Står: gjør klar til å installere Windows ME ( noe alla det) men går bare ikke videre.. Windows 98 SE: bindestrek står bare og blinker i bios etter loading at cd installasjon. Windows XP: noe alla samme som windows 2000.. vil bare ikke videre fra første blåe skjerm.. etter loading av inst. files. Endret 21. januar 2004 av cody Lenke til kommentar
CIder Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Har du prøvd en annen minnebrikke da?. Kan godt være der problemet ligger!. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Har 2 harddisker.. Kjører jo seff. bare en av ganga.. Har drift med pc lenge!WD. 80 gb. Ganske ny den også. Hvorfor er det selvfølgelig at du bare kjører en av gangen? Har drevet med pc lenge jeg også, men jeg har flere, er det veldig dumt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå