MagnusW Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har hørt masse dritt om Intel Celeron men har ikke personlig erfaring. ER den så dårli . Er det sånn at man heller bure kjøpe AMD athlon? Synes hverfall at Pentium er for dyrt. Kan noen si meg en prossesor som er bra? Er ikke 2.4-2.6 GHz nok? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 For all del ikkje kjøp Celeron, Duron 1.6 yter bedre enn celeron 2,4! Gå heller for AMD Athlon XP i samme prisklasse, og et greit hovedkort (helst nforce2) - du vil få 1000% meir ytelse for penga, garantert! Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Er helt enig med arve87, kjøp deg heller amd ahtlon xp.. du får mye mere for pengene. jeg selv har nå en helt ny amd athlon xp 3000+ den går som ei klokke, kosta meg bare 1.400,- Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 AMD Athlon xp2500+ barton <-- veldig mye for lite penger Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Har selv en celeron på 2.0 ghz....duger ikke til så mye en internett, tekst, film, musikk...... Kjøp heller en AMD.....selv kjøpte jeg amd.....mye for pengene! Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 pentium 4 northwood(533 eller 800fsb)er bra syns jeg er liksom no helt egen å pushe en pentium 4 oppover i de "skyhøye" klokkefrekvenser yter jo bra også,koster såklart litt penger,men jeg for min del syns de var verdt det=) betalte 1.600kr for min p4 2,66ghz(533) og den kjører nå på 3 ghz..får den oppi 3140mhz men den blir for varm etter en stund(kun standard kjøler ) den vil nok gå MYE høyere med bedre kjøling men skal du bare ha en helt grei maskin så burde du kanskje ta amd,men er du en av pentium gutta går du seff for pentium 4! pentium 4= * god overklokking(som oftest) * stabil og rask *holder til det meste og litt til(om du overklokker) *veldig kul å overklokke,du merker fort at den yter mer enn vanlig.. * i tilegg kult å se hvem som banker hvem i hardcore overklokking(dette gjelder vel også blandt amd folka,men jeg snakker på vegne av meg sjøl nå) eneste minuset må vel være at den er dyrere enn amd cpu'er generelt.. håper du finner fram til noe ps. for å sjekke hvor langt de forskjellige prosessorene kan klokkes kan du jo ta en titt innom: www.cpudatabase.com du velger cpu fra lista og vips..så ser du rekordene og average oc speed(altså det folk vanligvis greier) så ser du litt mer av hva jeg mener med overklokking(om du interesserer deg for det?) lykke til! Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Er helt enig med arve87, kjøp deg heller amd ahtlon xp.. du får mye mere for pengene. jeg selv har nå en helt ny amd athlon xp 3000+ den går som ei klokke, kosta meg bare 1.400,- Hvor har du kjøpt den AMD athlon xp 3000+ til bare 1400,-???????? ?????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå