Newt32 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Hei Jeg kom til å tenke på at i dag brukes plastikk og gummi til nesten alt. I en vanlig hverdag hjelper gummi og plastikk deg til mange nyttefulle ting. Jeg kan jo nevne ett par ting som blir ubrukelig uten de to stoffene. Vi kan begynne med strøm, som du garantert ikke har i boligen din... hvis du biter på en ledning, hva biter du i da? Her er ting som blir ubrukelig uten aplst og gummi: - Tv - Tannbørst - Tannkrem - Vindu - Sko - Strøm - Tastatur - Mus (pc) - Kjøleskap - Bil Hvis du finner flere ting, skriv her! Og håper denne er postet på riktig plass Edit: Skrive feil ! Endret 19. januar 2004 av Newt32 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Ikkje for å kverrulere, eller foresten jo kunn for å kverrulere. Uten gummi og plast so hadde vi nokk klart oss fint, det hadde alltid vært ein annan måte å ordne ting på. Slik som f.eks strøm, uten gummi hadde vi brukt uthulet trestokker eller noke slikt. Tastatur kunne blitt laget i f.eks stein, hadde ikkje vært noke problem men ting hadde kanskje ikkje vært så praktiske i bruk men vi hadde nokk funnet ein løysning. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Det er riktig at plast og gummi, som for tiden stort sett (utelukkende) lages av petrokjemikalier, er så tilstedeværende i vårt samfunn at det nesten blir umulig å forestille seg en verden uten. Men plast kan også lages biologisk, som f.eks. DuPont hadde et prøveprosjekt gående om for noen år tilbake. Det ble dessverre dyrere enn fremstillingen ved bruk av olje, men det kan la seg gjøre. Dessuten var plasten som man da laget (mener jeg å huske) biologisk nedbrytbar, til forskjell fra plast idag, som har noen 100K år nedbrytstid. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hadde overlevd, men ikke hatt det særlig qlt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Heh, la meg gjette: var det en naturfagsbok fra 10. klasse som fikk deg på disse tankene? Minner veldig om noe jeg lærte i fjor Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Ja faktisk så var det d ! Tellus 10 Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 vi kunne jo ikke ha brukt pc`ene våre uten plast da. det hadde vært krise Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 det er jo laget CD av mais så hvem vet Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg synes i vert fall synd på de som har tatt plastiske opprasjoner og slike ting... Lenke til kommentar
knutby Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 uten plast? *grøss* Hva skal vi bruke plastik-søppel konteineren til da? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg synes i vert fall synd på de som har tatt plastiske opprasjoner og slike ting... de bruker jo ikke mye plastik i plastiske opperasjoner... Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 woooooops....mente silikon og slikt. Vel, d hadde i vert fall vert vanskelig å få hjem varene fra butikken! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 woooooops....mente silikon og slikt. Vel, d hadde i vert fall vert vanskelig å få hjem varene fra butikken! D mnr snn rnt brtstt fr t d knn brkt pprpsr? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) woooooops....mente silikon og slikt. Vel, d hadde i vert fall vert vanskelig å få hjem varene fra butikken! D mnr snn rnt brtstt fr t d knn brkt pprpsr? = Jg r ik 14is (Copyright sparks) BTW: jeg tror babethreaden hadde vært kjedelig uten plast Endret 20. januar 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 tenkte på noe helt annet når jeg så topic "en uke uten gummi" Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 tenkte på noe helt annet når jeg så topic "en uke uten gummi" Ja! En hvis jeg mente det... "hadde du klart det?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå